Organyà a Santa Fe (100 cims FEEC) passant per les basses de Fontanet

Photo ofOrganyà a Santa Fe (100 cims FEEC) passant per les basses de Fontanet Photo ofOrganyà a Santa Fe (100 cims FEEC) passant per les basses de Fontanet Photo ofOrganyà a Santa Fe (100 cims FEEC) passant per les basses de Fontanet

June 25, 2023
June 2023

•   4.7 1 review

near Organyà, Catalunya (España)

Ruta sense cap complicació, llevat que una bona part del recorregut és pujada, i llavors, baixada, però llevat d'això no té cap dificultat, a canvi, gaudeixes d'unes boniques basses i les vistes des de dalt del cim de Santa Fe.
La ruta surt del pàrquing que trobem al mateix poble d'Organyà, recorrem un xic el poble per ben aviat deixar-lo enrere a través d'un camí terrer que ens porta a tocar el riuet de Fontanet, per sort, encara baix amb força aigua, durant una estona ens fa companyia, fins que arribem a un punt que ens desviem un xic a l'esquerra per gaudir de les basses i un parell de salts ben bonics.
Després de gaudir d'aquest indret, comença el primer ascens, que alhora ens permet veure les basses i els salts amb una altra perspectiva.
Continuem amb la pujada fins que arribem a una zona planera que ens portarà a trobar una pista que la recorrem durant una estoneta, per finalment tornar a pujar per un rocam on trobem una petrificació d'un caragol.
Acabat aquest petit ascens, arribem a la carretera que durant uns metres l'hem de trepitjar, per sort, és poca estona i aviat ens tornem a posar per una pista terrera que ens portarà a trobar el corriol d'ascens a Santa Fe.
A partir d'aquí fins a dalt, tota l'estona és pujada, llevat d'un punt intermedi que és el coll Marí on trobem un moment a mossèn Jacint Verdaguer, aquest punt ens permet de descansar un xic per tal de preparar-nos pel darrer tram de pujada.
Tornem amb la pujada, i a mesura que anem ascendint les vistes són cada vegada més boniques, finalment arribem al collet de Prats, un indret també ben eixerit i que a més, es troba a tocar del nostre objectiu, fet que encara el fa més bonic.
Darrer tram de pujada, tot pedregam, però de bon fer i finalment, arribem al cim de Santa Fe, aquí tenim unes vistes realment espectaculars, tant des de l'ermita com de la part del darrere que ens permet allunyar un xic de l'ermita per tenir unes altres vistes.
Un cop gaudit de l'entorn, que us recomano d'estar-hi una bona estona, les vistes ben bé que s'ho valen, toca baixar tot el que hem pujat. Anem descendint fins que arribem a un mas que el creuem pel mig i al cap de poc, ja tornem a ser a Organyà i als cotxes.
Ruta ben bonica, amb molta pujada i baixada, però a canvi tenim unes grans vistes i a més, qui faci el repte dels 100 cims de la FEEC, ja en tindrà un altre al sarró.

Podeu visitar l´enllaç que apareix a sota, per veure més detalls de la sortida.

A Instagram:

Podeu visitar el meu bloc:

PictographWaterfall Altitude 2,034 ft

Esquerra (per veure Salt d'aigua) llavors dreta al a tornada del Salt

Esquerra_(per_veure_Salt_d'aigua)_llavors_dreta_al_a_tornada_del_Salt

PictographWaterfall Altitude 2,046 ft

Vistes Salt

Vistes_Salt

PictographWaterfall Altitude 2,091 ft

Esquerra

Esquerra (deixem la pista)

Esquerra_(deixem_la_pista)

Esquerra (cami)

Esquerra_(cami)

Dreta (Per la carretera)

Dreta_(Per_la_carretera)

Esquerra (Deixem la carretera)

Esquerra_(Deixem_la_carretera)

Monument_a_Verdaguer

Dreta (pel corriol)

Dreta_(pel_corriol)

Collet de Prats (Esquerra)

Collet_de_Prats_(Esquerra)

Vistes_durant_ascens

• Photo of roanxa
    roanxa Aug 31, 2023

Ruta molt bonica i entretinguda

• Photo of Nan Pagès
    Nan Pagès Aug 31, 2023

Ja ho pots ben dir, i amb unes grans vistes des de Santa Fe.

Salut i muntanyes,

• Photo of Clara11
    Clara11 Sep 1, 2023

Celebro que t'hagi agradat, gràcies pel comentari @roanxa :)