Ordu Yürüyüş Parkur 09-Kose Obasi-Saphane-Topcam (9 km)

August 8, 2023
August 2023

near Köseköy, Ordu (Türkiye)

Melet Vadisi’ni yükseklerden seyreden Köşe Obası, ahşap evleriyle Topçamlıların hala kullandıkları gözde bir yerleşim. Rotamızı Topçam ile Köşe Obası arasında ulaşımı sağlayan eski yayla yolu oluşturuyor. Köşe Obası’nda önce toprak yolda biraz yürüyüp, daha sonra dik bir şekilde Gölyanı Obası’na inen eski patikayı izliyoruz. Bir zamanlar yaz mevsimlerinde serinliğiyle insanlara şifa veren Gölyanı, terk edilmiş haliyle geniş bir çayırlık görünümünde bugün. Çeşme başında biraz dinlendikten sonra yerleşimin ortasında yer alan göle doğru yürüyoruz. Gölün sol tarafından ormana uzanan eski göç yolunun ilk metreleri, fundalıklardan dolayı pek belirgin olmayabilir. Kırmızı-beyaz işaretlerin rehberliğinde ormanlık alan içinde inişe geçiyoruz. Yaban hayatla karşılaşma olasılığının yüksek olduğu bu bölgede, olabildiğince dikkatli yürümenizi öneririz. Parkurun toprak yola bağlandığı Değirmen mevkisinde sola dönerek bu kez yokuş yukarı yürümeye başlıyoruz. Ortasında bir ağacın yükseldiği Şaphane (Şapana) Kilisesi, ıssızlığın ortasında kaderine terk edilmişliğin hüznünü yaşıyor. Kiliseyi geçtikten hemen sonra sağa dönüp dereden karşıya geçerek yürüyüşe devam ediyoruz. Tarlalık bir bölgeye erişen patika, daha sonra ormanlık alanda devam edip önünüze çıkan su kanalına paralel ilerleyerek, Topçam yerleşiminin 500 metre üstünde toprak yola kavuşuyor.