Photo ofΌρβηλος: Κοιμισμένο ρέμα- Τσολιάς- Τριγωνικό- Αχλαδοχώρι (κυκλική χειμερινή διάσχιση) Photo ofΌρβηλος: Κοιμισμένο ρέμα- Τσολιάς- Τριγωνικό- Αχλαδοχώρι (κυκλική χειμερινή διάσχιση) Photo ofΌρβηλος: Κοιμισμένο ρέμα- Τσολιάς- Τριγωνικό- Αχλαδοχώρι (κυκλική χειμερινή διάσχιση)

January 21, 2024
January 2024

near Achladochóri, Central Macedonia (Greece)

Χειμερινή διαδρομή στον Όρβηλο με φρέσκο χιόνι, πολύ κρύο, δυνατό ΒΑ άνεμο 7 bft, αλλά πεντακάθαρη ατμόσφαιρα. Παρκάρουμε λίγο μετά την πλατεία στο Αχλαδοχώρι Σερρών και με τη βοήθεια αγροτικού οχήματος (να ναι καλά ο κος Σταύρος) προωθούμαστε μέχρι το κοιμισμένο ρέμα γλιτώνοντας 5-6 χλμ περπάτημα σε χωματόδρομο στον κάμπο. Ακολουθούμε σαφές μονοπάτι με επαρκή σήμανση μέχρι τα 1400μ περίπου όπου και το αφήνουμε προς τα δεξιά στοχεύοντας τη ράχη της συνοριογραμμής. Από τα 1700μ μέχρι να βγούμε στην κορυφογραμμή στα 2100μ η προώθηση γίνεται αργά και βασανιστικά καθώς το χιόνι είναι πολύ και μαλακό. Στην κορυφογραμμή η ποιότητα του χιονιού βελτιώνεται (χωρίς να είναι πολύ παγωμένο για κραμπόν) αλλά έχουμε ισχυρό κόντρα άνεμο και αισθητή θερμοκρασία -17 C. Η θέα απίστευτη προς πάσα κατεύθυνση. Από τον Τσολιά κατεβαίνουμε την ανατολικότερη νότια ράχη με έντονη κλίση, αλλά καλό χιόνι. Τελευταία ανάβαση στο Τριγωνικό και κατάβαση στο Αχλαδοχώρι σε ευδιάκριτη ράχη με κατά τόπους πετρώδες και ολισθηρό έδαφος. Στο χωματόδρομο για το χωριό περάσαμε από μαντρί με 20 σκυλιά να μας γαυγίζουν, ευτυχώς χωρίς απρόοπτα.

Δασικός δρόμος

Photo ofΞεκινάει μονοπάτι στο δάσος στην κοίτη του ρέματος Photo ofΞεκινάει μονοπάτι στο δάσος στην κοίτη του ρέματος Photo ofΞεκινάει μονοπάτι στο δάσος στην κοίτη του ρέματος

Ξεκινάει μονοπάτι στο δάσος στην κοίτη του ρέματος

Στο δάσος

Photo ofΔεξιά. Αριστερά καταλήγει σε χωματόδρομο που περνάει τα σύνορα. Photo ofΔεξιά. Αριστερά καταλήγει σε χωματόδρομο που περνάει τα σύνορα.

Δεξιά. Αριστερά καταλήγει σε χωματόδρομο που περνάει τα σύνορα.

Κόβουμε δεξιά πάνω χύμα

Ξαναβγαίνουμε στο μονοπάτι

Πυραμίδα

Συνοριακή Πυραμίδα

Photo ofΣτην κορυφογραμμή. Αριστερά μας η κορυφή Shabran σε βουλγαρικό έδαφος Photo ofΣτην κορυφογραμμή. Αριστερά μας η κορυφή Shabran σε βουλγαρικό έδαφος Photo ofΣτην κορυφογραμμή. Αριστερά μας η κορυφή Shabran σε βουλγαρικό έδαφος

Στην κορυφογραμμή. Αριστερά μας η κορυφή Shabran σε βουλγαρικό έδαφος

Κορυφή Τσολιάς

Κατάβαση της νότιας ράχης

Διάσελο

Κορυφή Τριγωνικό

Κατάβαση της ράχης προς Αχλαδοχώρι

Photo ofΒγαίνουμε στον χωματόδρομο. Πάμε αριστερά Photo ofΒγαίνουμε στον χωματόδρομο. Πάμε αριστερά Photo ofΒγαίνουμε στον χωματόδρομο. Πάμε αριστερά