ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ-ΚΟΡΥΦΗ ΣΕΒΡΙ ΤΕΠΕ-ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ

Photo ofΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ-ΚΟΡΥΦΗ ΣΕΒΡΙ ΤΕΠΕ-ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ Photo ofΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ-ΚΟΡΥΦΗ ΣΕΒΡΙ ΤΕΠΕ-ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ Photo ofΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ-ΚΟΡΥΦΗ ΣΕΒΡΙ ΤΕΠΕ-ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ

December 25, 2020
December 2020

near Oraiókastro, Central Macedonia (Greece)

Είναι μία από τις μεγαλύτερες από πλευράς απόστασης διαδρομές που μπορούμε να πραγματοποιήσουμε στο ορεινό συγκρότημα του Σιβρή. Θα περάσουμε από τρείς σημαντικές κορυφές, αρχικά την δημοφιλή κορυφή του υψώματος Πολυβολείο, μετά την ψηλότερη κορυφή του όρους, την κορυφή ΚΟΡΥΦΗ και τέλος την κορυφή ΣΙΒΡΗ ΤΕΠΕ που έχει και τριγωνομετρικό κολωνάκι της ΓΥΣ. Η διαδρομή ξεκινά από το κτηριακό συγκρότημα του Ενιαίου Λυκείου Ωραιοκάστρου. Στόχος είναι να φτάσουμε στον τυφλό δρόμο, δηλαδή τον δρόμο που ξεκινά από την διασταύρωση κάτω από το Πολυβολείο και καταλήγει σε αδιέξοδο λίγο προτού το Ωραιόκαστρο. Έτσι αρχικά ακολουθούμε το μονοπάτι της ράχης πίσω από το υδραγωγείο του οικισμού. Το μονοπάτι αυτό το εγκαταλείπουμε για άλλο μικρό μονοπάτι που κατηφορίζει προς τα δεξιά και φτάνει στην αρχή του δρόμου. Ακολουθούμε τον χωματόδρομο μέχρι τους πρόποδες του υψώματος Πολυβολείο στο οποίο ξεκινά μονοπάτι κινείται περιφερειακά του λόφου. Φτάνοντας σε σημείο που φαίνεται απέναντι ο δρόμος που οδηγεί στο ξενοδοχείο LION. Στο σημείο αυτό στρίβουμε δεξιά και βγαίνουμε στον μεγάλο χωματόδρομο για το ξενοδοχείο. Πολύ σύντομα όμως τον εγκαταλείπουμε αυτόν τον δρόμο για άλλο χωματόδρομο στα αριστερά που κατευθύνεται προς το ύψωμα ΚΟΡΥΦΗ. Φτάνοντας ο δρόμος κάτω από το ύψωμα αυτό βρίσκουμε διασταύρωση με άλλον δρόμο στα αριστερά που ανηφορίζει προς την κορυφή του υψώματος ΚΟΡΥΦΗ. Αυτόν τον δρόμο ακολουθούμε ο οποίος φτάνοντας στην ευρύτερη περιοχή της κορυφής πρώτα επισκεπτόμαστε ξύλινο κιόσκι με όμορφη θέα στα δεξιά του δρόμου και μετά μεγάλο μονοπάτι που συνεχίζει στην θέση του δρόμου μας οδηγεί στην κορυφή ΚΟΡΥΦΗ στην οποία υπάρχει μεσαίου μεγέθους μεταλλικός Σταυρός. Μετά συνεχίζει μικρό μονοπάτι που κατηφορίζει μέσα από πυκνό πουρνάροδρομο στο διάσελο μεταξύ των υψωμάτων ΚΟΡΥΦΗ και ΣΙΒΡΗ ΤΕΠΕ. Στο διάσελο υπάρχει μικρός δασικός δρόμος στον οποίο στρίβουμε αριστερά. Αυτός προσπερνά το διάσελο και μόλις φτάσουμε στους πρόποδες του υψώματος ΣΙΒΡΗ ΤΕΠΕ διακρίνουμε στα αριστερά μονοπάτι το οποίο και ακολουθούμε. Γρήγορα και εύκολα φτάνουμε στην κορυφή ΣΙΒΡΗ ΤΕΠΕ με το κολωνάκι της ΓΥΣ. Για την επιστροφή προτείνουμε επιστροφή από τα ίδια μέχρι το διάσελο. Εμείς φύγαμε προς τα ανατολικά αφού λίγο παρακάτω περνά στην ανατολική πλευρά του βουνού ο δασικός δρόμος που εγκαταλείψαμε στο διάσελο. Δεν σας το συνειστούμε όμως αφού για το πολύ δέκα μέτρα προτού τον δρόμο υπάρχει ένα πολύ δύσκολο τείχος από πουρνάρια και αγκάθια που εμείς ταλαιπωρηθήκαμε πάρα πολύ για να το περάσουμε. Βγαίνοντας στον δρόμο στρίβουμε δεξιά και φτάνουμε στο προηγούμενο διάσελο. Στο διάσελο καθώς επιστρέφουμε στα δεξιά συναντάμε μονοπάτι το οποίο και ακολουθούμε. Αρχικά κινείται παράλληλα με την κορυφή ΚΟΡΥΦΗ που την έχει πάντα στα αριστερά του. Αφού περάσει ξερό ρέμα συναντά το μονοπάτι που έρχεται από την διασταύρωση για το ξύλινο κιόσκι και κατηφορίζουμε προς τα δεξιά. Τελικά το μονοπάτι τερματίζει στον δασικό δρόμο ΠΟΛΥΒΟΛΕΙΟ-ΦΡΑΓΜΑ ΝΕΟΧΩΡΟΥΔΑΣ στον οποίο και στρίβουμε προς τα αριστερά με κατεύθυνση προς την δασική θέση ΠΟΛΥΒΟΛΕΙΟ. Φτάνουμε σε διασταύρωση πάνω από την οποία βρίσκεται πολύ μεγάλος πυλώνας υψηλής τάσης της ΑΔΜΗΕ. Στην διασταύρωση αυτή απέναντι από εμάς διακρίνουμε ιδιαίτερα ανηφορικό μονοπάτι το οποίο κατευθύνεται αρχικά προς τον πυλώνα το οποίο και ακολουθούμε. Μετά το μονοπάτι κατηφορίζει προς δασική ζώνη με πεύκα στο οποίο δάσος μπαίνει στο εσωτερικό του καταλήγοντας τελικά σε χωματόδρομο στον οποίο στρίβουμε προς τα αριστερά. Τον ακολουθούμε τον δρόμο αυτό μέχρι στα αριστερά να συναντήσουμε ξύλινη πύλη πίσω από την οποία ξεκινά χωμάτινο μονοπάτι που κινείται κατηφορίζοντας μέσα στο δάσος μέχρι να τερματίσει λίγο προτού το Ωραιόκαστρο σε δασικό δρόμο στον οποίο στρίβουμε στα δεξιά με κατεύθυνση προς τον οικισμό. Φτάνοντας στον οικισμό στρίβουμε αριστερά αρχικά στην οδό Υψηλάντου και μετά στην οδό Βαλαωρίτου και στο τέλος στρίβουμε δεξιά και λίγο παρακάτω αριστερά για να φτάσουμε τελικά στο Ενιαίο Λύκειο Ωραιοκάστρου που είναι το τέλος της διαδρομής που σας παρουσιάζουμε αλλά και η αρχή της.