Oporto dos dies, 23-Setembre-2019

October 15, 2019

near Porto, Porto (Portugal)

La forma més econòmica i ràpida de desplaçar-se des de l'aeroport fins al centre històric d'Oporto, és usant el metro. Comprant les targetes "Porto Card" o "Andante Tour" podeu viatjar amb metro il·limitadament sense pagar el bitllet, a més de descomptes en visites turístiques, botigues i restaurants.

L'Avinguda dos Aliados , inclou la Praça da Liberdade, una zona que es considera el centre de Porto, en el qual trobem l'Ajuntament i grans edificis modernistes plens de detalls en forma d'escultures. Curiositat: el McDonalds d'estil modernista. El Mercat de Bolhao (ara en obres), de principis del segle XIX i molt a prop la Capella de les Ànimes, una de les esglésies més inconfusibles, amb la seva façana de rajoles blanques i blaves. Recórrer un dels carrers més famosos de la ciutat, la rua Santa Catarina,un zona comercial, peatonal on apreciar bons establiments, com la botiga A Pérola do Bolhão o l'històric Cafè Majestic. La rua desemboca a la Praça dóna Batalha, envoltada d'edificis importants com el Teatre São João i l'Igreja de Sant Ildefons. Allà podem agafar el Tramvia 22, línia que realitza un recorregut circular per les zones mes cèntriques i turístiques. Baixar cap a la Muralla Fernandina, per aquesta zona, visitar el mirador situat a Fontainhas, tindrem bones vistes sobre el riu Duoro(Duero).
La Igreja- monestir de Sta Clara Batlha i en un petit passeig, ens acosta a la Catedral, també coneguda com La Sé. Val la pena entrar per veure el seu magnífic claustre decorat amb rajoles i les vistes des de la torre. A la plaça que se situa davant de la catedral, trobaràs una columna decorativa i una terrassa des de la qual tindràs unes vistes de la ciutat. A prop, la Igreja de São Lourenço Dos Grilos.
Baixant de la plaça s'entra a l'antic barri Do Barredo, ple d'estrets carrerons i escales en què trobaràs la veritable essència de la ciutat.
Els seus edificis deteriorats, els balcons amb roba estesa, els seus racons amb encant, tot això envoltat d'un aire malenconiós. Val la pena trobar la Torre do Barredo, les "Escadas do Barredo", la Capela das Veritats i l'ascensor de Lada.
Estem a la vora del Duero, al Barri de la Ribera, gaudint de les façanes de colors dels edificis i les terrasses plenes de gent. Praça da Ribera, Fonte do Cub, Postigo do Carvão, Casa de l'Infant, Capella de Nostra Senyora de O, Torre Medieval dóna Reboleira, Alminhas da Ponte. Recórrer els foscos carrerons interns, entre els restaurants, és una bona opció. Al costat de la Ribeira, es troba una icona de Porto, el Pont Luis I. Compta amb dos pisos: el superior a 390 metres i l'inferior a 174 metres. Es pot creuar tant per baix com per dalt i a la part baixa hi ha un funicular que ens apropa a la part alta de la ciutat.
A la Praça do Infante Don Henrique, Trobem el Mercat Ferreira Borges, el Palácio da Bolsa en què és recomanable visitar l'interior, sobretot la sala Àrab, la Igreja Paroquial de Són Nicolau i la Igreja Monument de São Francisco, un dels centres religiosos més bonics i importants, on es pot veure una autèntica meravella del barroc en la seva màxima esplendor i les catacumbes. Estem a prop del Mirador da Vitória.
Una altra bonica artèria comercial, la Rua das Flores, prop un bon lloc per menjar, "VOLTARIA" - Petisqueira Portuguesa. Un altre símbol de la ciutat, Torre dos Clergues, l'edifici més alt de Porto, a prop una altra església especialment bonica gràcies a la seva façana plena de rajoles, la Igreja do Carmo i si volem fer una bona cua, la Llibreria Lello i Irma que va inspirar a JK Rowling a escriure Harry Potter. A la Plaça d'Almeida Garrett es troba l'estació principal de trens: Sao Bento. És imprescindible veure l'interior, una autèntica obra d'art de Jorge Colaço. Compte amb al voltant de 20.000 rajoles. Els seus dibuixos representen diferents esdeveniments de la història de Porto.
Durant el creuer dels sis ponts, que s'ha d'agafar al Barri de la Ribera, navegarem pel Duero, a bord d'un rabelo, el vaixell tradicional per transportar les bótes de vi. Des del pont de Arrábida, el més llarg de la ciutat al costat de la desembocadura del riu, el pont del senyor Lluís I (del segle XIX i amb 385 metres, el més espectacular i conegut de Porto), el pont de l'Infant don Enrique ( construït el 2003), el pont de Maria Pia (dissenyat per Théophile Seyrig, soci de Gustave Eiffel, el 1873) i el pont de Sao Joao (només per a trens), i el pont de Freixo, situat a l'extrem est de Porto. A l'altra riba, es troba el barri de Vila Nova de Gaia.
En aquesta zona es concentren alguns dels cellers de vi més famoses on podràs conèixer tot el procés d'elaboració del vi amb denominació d'origen de Porto, a més de petit tast de vi a la finalització, Sandeman. Podem gaudir d'unes belles vistes a la Ribeira. Curiositat :no deixar passar l'oportunitat de conèixer una escultura en forma de conill, obra de Bordalo II. A la part alta, podem pujar en funicular, trobarem un parc perfecte (Jardim do Morro) i una mica més amunt, el Mosteiro da Serra do Pilar, una altra de les vistes més populars de Porto. Aquí a prop tenim una parada de metro que ens aproparà al centre.

No oblidar de menjar, la francesinha i els pasteis de nata.

Obrigado.

Rua de Santa Catarina

• Photo of Cuca de llum
    Cuca de llum Jan 25, 2020

Una ciutat plena d'encants per perdre-s'hi amb una bona companyia!