Òpol-Castell d'Òpol-Perellós-Montolier de Perellós

January 8, 2017
January 2017

near Opoul-Périllos, Occitanie (France)

L'excursió d'aquesta setmana ens porta al nord de la Catalunya Nord, a l'extrem de la comarca del Rosseló, fent frontera amb el departament de l'Aude. Allà, a la Serra de les Corberes, hi trobem el Montolier de Perellós. Buscant informació d'aquesta muntanya, havia trobat que és una zona poc atractiva i monòtona. Però la realitat ha estat molt diferent.

D'entrada, hem plantejat una ruta llarga. Sortint del poble d'Òpol, hem pujat al Castell d'Òpol que ofereix unes bones vistes de la plana rossellonesa, l'estany de Leucata i el Canigó. La següent parada ha estat el poble abandonat de Perellós. Sempre té el seu encant veure allò que un dia va ser un petit nucli de cases i que ara està solitari, sense vida. A partir d'allí, una pujada directa per corriols estrets fins a la carena i arribem al cim per la pista que porta al radar meteorològic que corona el Montolier de Perellós. El descens, també per corriols, però amb una vegetació més densa, per la vessant humida de la muntanya i retornem a Òpol pel Coll de la Sabina.

Una bona sortida i completa a una muntanya dels 100 Cims de la FEEC que té l'opció de pujar-hi en cotxe, si es vol...