Onobara Tünektepe Patikası

February 10, 2018
February 2018

•   3.8 2 Reviews

near Gökdere, Antalya (Türkiye)

Viewed 1929 times, downloaded 67 times

Bu gezide Sarısu Mahallesi'nden yola çıkarak patikaya giriş yaptık. Gökdere Köyü'nü dere yatağının diğer tarafından seyrederek ilerleyişini sürdüren patika yükselerek sola doğru kıvrılıyor. Patikayı kaybetmemek için işaretleri sürekli takip etmek gerekiyor. İşaretlemeler çok düzenli yapılmış. Patikanın 6. km'sine doğru tırmanışa geçtikten bir kilometre kadar sonra patikanın sağındaki kırık lahitten sola yukarıya yapılacak 50mt'lik bir tırmanışla Onobara Antik Kenti'ne ulaşabilirsiniz. Onobara patikanın tam olarak üzerinde değil. Onobara'dan bir iki km kadar sonra patikanın yine sağında birbirine 15-20 mt mesafede iki tane lahit bulunuyor. Bu lahitler sık orman örtüsü içerisinde. Görmek için dikkatli ilerlemek gerekiyor. Bunlardan 3km sonra da yine bir lahit patikanın 30mt kadar sağında rahatça görülebiliyor. Son lahitten sonra Tünektepe zirvesi görüntüye giriyor. Ana molayı Sıçan Adası manzarası eşliğinde vermek güzel bir seçim olacaktır.

• Photo of erdemch58
    erdemch58 May 27, 2018

Çok açıklayıcı olmuş paylaşım. Yolda kaybolma durumu olur mu bitki örtüsü çok sık yada işaretli yollar mevcut mu

• Photo of ozbuldan
    ozbuldan Jun 7, 2018

Beğenmenize sevindim. Bütün patika BATAB tarafından çok güzel işaretlenmiş. Yolda sarı-kırmızı boya ile belirgin işaretleme yapılmış. İşaretleri takip ettiğiniz sürece kaybolmanız imkansız. Fakat işaretleri hiç gözden kaybetmeden ilerlemek gerekiyor. İşaretleri kaybettiğiniz noktada tekrar doğru yola dönmek için küçük bir çaba sarfetmeniz yeterli olacaktır.
    Ben gps kaydında sadece birkaç noktada işaretli patikayı bilinçli terkettim ve tabi ki sonrasında tekrar patikaya geri döndüm.

• esra ozatay Mar 3, 2023

Bilgilendirme çok detaylı ve yeterliydi. İşaretler sayesinde kolayca rotayı takip ettik. Dönüş rotası özellikle deniz manzarasıyla muhteşemdi. Teşekkürler

• Photo of ozbuldan
    ozbuldan May 22, 2024

Rica ederim. Benim de cok keyif aldığım bir rota. Beğenmenize sevindim.