Omhoog en omlaag in Mont Saint-Aubert

Photo ofOmhoog en omlaag in Mont Saint-Aubert Photo ofOmhoog en omlaag in Mont Saint-Aubert Photo ofOmhoog en omlaag in Mont Saint-Aubert

May 2, 2021
May 2021

near Mont-Saint-Aubert, Wallonia (Belgique)

Deze wandeling vormt een grote lus rond Mont Saint-Aubert, een deelgemeente van Doornik. De kerk (inclusief parking en horeca) ligt op een hoogte van 149 meter, het hoogste punt van le Tournaisis. Je krijgt er een mooi uitzicht op Doornik en de Scheldevallei. Aan het begin van de wandeling duik je meteen naar beneden, een bos in. Wat onvermijdelijk is : bij de terugkeer moet je de Mont de la Trinité weer op. En tussentijds ga je ook wel wat op en neer, waardoor je aan het eind van de dag 600 hoogtemeters in de benen hebt.

Dit is een relaxte wandeling door bos en veld. Naar schatting 75% is onverhard, behalve enkele noodzakelijke verbindingsstukken (die zeker op zondag autoluw zijn). Ze leent zich dus ook goed voor een fikse hondenwandeling. Je hebt op heel wat plaatsen een mooi uitzicht op het omliggende landschap. De bossen zijn in april getooid met blauwe boshyacinten; in mei geurt het hier en daar naar daslook.

• stijn9620 Jun 25, 2021

Wandeling over rustige wegen en bos/veld paadjes.
    Laatste klimmetje een kuitenbijter 😁, draag wel een lange broek bij deze wandeling want sommige paden dreigen dicht te groeien

• harryvdv Apr 19, 2022

Heel mooie wandeling met veel vergezichten deze tijd van jaar veel boshyasinten en daslook zeker de moeite om eens te doen