Wikiloc will stop soon for maintenance

Olympos - Musa Dağı - Adrasan

April 18, 2023
April 2023

near Olympos, Antalya (Türkiye)

Parkur başlangıcı, Bayrams Pansiyondan çıktıktan sonra dere yatağını geçerek Orange ve Korsan Campingin arasından
devam edip. Campingler bittiken sonraki soldaki yamaca çıkan ilk belirgin patikadan giriliyor. Dik bir çıkıştan sonra
Likya Yoluna giriş yapılıyor, ilk kısımlarda kırmızı beyaz Likya Yolu işaretleri belirgin.
Patika çok belirgin, bu kısımlarda yolu karıştırdığımız olmadı. Bazı yerler çarpı ile girilmemesi gereken patikalar işaretlenmiş
bunlara dikkat edilmesi gerek.
Parkurun ilk kısmı yaklaşık 700m irtifaya kadar kesintisiz tırmanış şeklinde devam ediyor. Musa Dağı'nı çıktan sonra
çok güzel bir manzara sizi bekliyor. Bu kısımda birde ufak bir işletme mevcut. Çay, su ve atıştırmalık desteği yapabilirsiniz.
Bizim ihtiyacımız olmadığı için buradan birşey almadan devam ettik. Buraya kadar rota üstünde bir su kaynağına denk gelmedik.
Buradan sonra ufak çıkışlar dışında uzun bir iniş var. İnişin sonlarına doğru, hayvanların otlatıldığı bir alanda rotadan
biraz çıktık, köy yolu benzeri bir yoldan inmeye devam ettik, parkurda buna paralel biraz daha aşağımızdan devam ediyordu
diye tahmin ediyoruz. Daha sonrasında zaten parkurla bu yol tekrardan birleşti. Arada bir kaç tane akan dere yatağı geçtik
ama bunlar yazın kuru olabilir. Yaz dönemi rotada kaynak suyu problemi olacaktır. Bu kısımlarıda geçtikten sonra rota
yerleşim yerlerinin içine girmeye başlıyor, burada da işaretler azalıyor. Biz Adrasan sahile çıkan asfalt yola kadar geldikten
sonra devam etmedik. Adrasan merkezde işlerimiz olduğu için taksi çağırıp, merkezdeki işlerimizi halledip Olimposa geri döndük.
Adrasan merkezde ATM'ler mevcut nakit ihtiyacınız varsa burada karşılayabilirsiniz.