Olympos dağı ( PRIONIA- SIGINAK-SKALA ROTASI )

Photo ofOlympos dağı ( PRIONIA- SIGINAK-SKALA ROTASI ) Photo ofOlympos dağı ( PRIONIA- SIGINAK-SKALA ROTASI ) Photo ofOlympos dağı ( PRIONIA- SIGINAK-SKALA ROTASI )

November 9, 2023
November 2023

near Moni Ayiou Dionyisou On Olympus, Central Macedonia (Greece)

Bursadan dört arkadaş Eşref, Buğra, Bülent ve Tevfik 8 kasım akşamı özel araçla ile Bursadan yola çıktik ve 9 Kasimda katerine beldesinde bir apart ta konakladik.

9 Kasım sabah saat 7.00 civarı Olympos dağı eteklerinde milli park girişi olan ve yaklaşık 1067 metre irtifasi olan PRIONIA dan tırmanış geçildi.
Dik basamaklardan oluşturulmus merdiven patika 2060 metre deki dağ evine (refuge) çıkıyor. Refuge içinde 110 kişi uyuyabiliyormus ama biz oradayken kapalıydı e şu yoktu. Sanırım mayıs başından ekim sonuna kadar açık kalıyormuş ve gitmeden reservasyon yaptırmak gerekiyormuş.
Bundan sonra yine dik bir çıkış devam ediyor belli bir yerden sonra var olan bir kaç rotadan birinden devam edebilirsiniz. Skala zirvesinde 2882 m (4. Büyük zirve) tabelalar ve açıklamalar: var bir taraf Mytikas zirvesine 2918 m (en yüksek zirve) bir taraf ise skolio 2911 m (2. Ya da 3. Yüksek zirve) zirvesine gidiyor.
Olympos dağının en yüksek zirvesi
Mytikas "Büyük Burun" anlamina geliyormuş. Aslında bu zirvenin orijinal adı Pantheon (tanrıların yeri) imiş ancak kilisenin baskısı ile ismi değişmiş.
Kasım ayında hava erken karardıgi için Skala ya vardıktan sonra arkadasımiz "Eşref Bozoglu" Mytikas zirveye gidip geldi. Diğer 3 kisi onu bekleyip o döner dönmez inişe geçtik. Hava kararırken saat 17.15 gibi prioni ye inmiştik.
Mytikas (eski ismi Pantheon) zirveye gitmek için bizim gördüğümüz 2 rota var biri skaladan canaga inerek sonra tırmanmak, ya da daha SKALAYA gelmeden önce sağa giden bir yan rotaya girerek oraya ulaşmak.

Yaklaşık 1900 metre irtifa aldık.

Olimposta çam ağaçları 2500 metreye kadar ulaşıyor.

2500 - 2800 irtifa arasında ürkek olmayan ve çok sayıda dağ keçisi gördük.

Dikkat Yol boyunca su yok.

ZİRVE için çıktığımız gün şansımıza hava açık ve rüzgarsizdi.

Gidiş geliş yaklaşık 18.5 km yol gittik. PRIONI - SKALA- PRIONI

En yüksek zirveler
Mytikas 3918m
Stefanie 2909m
Skolio 2905m
Skala. 2882m

Prioni ye ulaşım
Litohoro ile prioni arası 18 km.
Araba park edilebilecek en son yer prioni.
Katerina ile litohoro arasi 23 km
Selanik Katarina arasi 67 km

Diger Notlar
1- olimpos zirve yapmak için biz 2 gece katerin beldesinde (selanik in 67 km batısında kalıyor) bir apart da konakladik.

2- Katerin - Priona arasi yaklaşık 42 km ama yolu önceden bilmiyorsanız vakit kaybedebilirsiniz. Biz uyanip kahvaltı etmemiz ve prionaya özel araçla ulaşmamız 2 saati buldu.

3-Konaklama için vakit kaybetmemek için prionaya daha yakın olan Litohoro da konaklama yapılabilir litohoro dan prioni 18 km ama oteller daha pahalı.

Giriş ücreti yok. Yaklaşık 1067 metre.

Yol boyunca yaprakların, bitkilerin sonbahar renkleri harikaydı.

Biz çıktığımizda kapalıydı. Ve burada su yok. İrtifa yaklaşık 2060 metre. Kalabalık gurup gidecekse buraya kadar cikabilenler olacaktır. Buraya kadar bile yorucu..

Skalaya doğru. Not 2500 metreden ve yukarıda çok sayıda ürkek olmayan dag keçileri ile karşılaştık

Skolia peak. 2882 m

Buradan sağ patika takip edilirse sanirim mytikas zirve, biz buradan önce sağa gittik sonra rotayı düzeltip dik çıkarak skala rotasina girdik.