Olympos - Cirali - Yanartas - Ulupinar - Cirali

Photo ofOlympos - Cirali - Yanartas - Ulupinar - Cirali Photo ofOlympos - Cirali - Yanartas - Ulupinar - Cirali Photo ofOlympos - Cirali - Yanartas - Ulupinar - Cirali

Very difficult
7 hours
October 29, 2021
October 2021

near Olympos, Antalya (Türkiye)

Olimpos antik kent girisine arabayi biraktik ve antik kenti gezerek Olimpos sahiline vardik. Olimpos sahilinden Cirali sahiline dogru ilerledik 6-7 dakika yuruyusle ilk pansiyonlara ulastik. Cirali’yi bastan uca yuruyerek Yanartas’a dogru ilerledik. Cirali’daki pansiyonlarin bittigi yerden Yanartas Milli Parki’na yaklasik 2 km araba yolundan yuruyusle vardik. Ilk yanartas mevkiine antik mendivenler yardimiyla 1 km tirmanisla variliyor, burada antik kilise kalintisi da var. Buradan (hemen ust bolgesinden) ikinci yanartas mevkiine ve neredeyse bolgenin zirvesine tirmaniliyor. Bu tirmanis biraz daha zor ve merdiven veya duzenli bir cikis yok. Zirveye dek likya yolu yonlendirmeleri mevcut, bu acidan kolay cikiliyor. Ikinci yanartas bolgesinde mola yapmak mumkun ve rahat, manzara cok guzel. Buradan yine yonlendirmeleri takip ederek ormana girdik ve orman icinden Ulupinar’a inise gectik. Araliksiz inisimiz yaklasik 5 km surdu. Inis parkuru dere yatagina variyor; dereden kimi donemlerde su akiyormus ancak bizim yuruyusumuzde tamamen kuruydu, kolay gectik. Dereden karsiya gecip koye varmak gerekiyor. Ulupinar koyune varinca kisa bir mola verdik. Birkac restoran mevcut, yeme icme olanaklari var. Sonrasinda 1 km yuruyusle Antalya ana yoluna varip ana yoldan Cirali sapagina dek yuruduk (10 dakika surdu). Cirali sapagindan iceriye girip Cirali inisini asfalt yoldan yuruyerek (yaklasik 7 km) Cirali sahiline vardik. Buradan da geri arabamizin oldugu Olimpos’a sahilden, geldigimiz ayni yoldan, keyifle yuruduk.