Olympos - Adrasan

November 16, 2023
November 2023

near Olympos, Antalya (Türkiye)

Olympos çıkışlı, Çavuşköy varışlı, şu noktalardan geçen yol:
- Dağ geçidi (8.7 km)

Bu rota 2 yönlü de yürünen bir rota. Sanırım genellikle Adrasan Olimpos olarak yürünüyor. Biz Olimpos tan Adrasan a yürümeyi tercih ettik. Ben inişli rotaları pek sevmiyorum ve Adrasan dan başlasaydık Olimpos ta çok dik ve uzun süreli bir iniş yapacaktık. Olimpos Adrasan ı tercih edince de başlangıçta yaklaşık 2-3 saat sürekli çıkış var haliyle. Adrasan a inerken de uzun bir iniş var ama çok sert bir iniş sayılmaz. Rotayı bu yönde tercih ettiğim için ben memnunum şahsen.
1- ormanın ve sandal ağaçlarının güzelliği ile çıkış yaparkenki yorgunluğumu aldı çıkış kısmı böyle atlatıldı.
2- yürüyüş sonunda nar ve portakalların ödül gibi geldi muhteşemdi.

Yürüyüşün sonlarına doğru dağdan iniş bittiğinde bi noktada iş makinelerinin çalışma yaptığı bir yer var orda işaretleri kaybedip rotadan sapıp aşağıdan dönüp buldum ama çok bi zaman kaybı yok bilginiz olsun.
Keyifli yürüyüşler dilerim :)

PictographTree Altitude 171 ft

PictographPicnic Altitude 2,162 ft

Fotoğraf

PictographMountain pass Altitude 161 ft

Bitişte yol boyunca nar ve portakala doyabilirsiniz :)