Olympic N.P.: Klahane ridge

October 4, 2023
October 2023

•   5 2 Reviews

near Whiskey Bend, Washington (United States)

We decided to do 2 routes on the same day, leaving the car in the Johnston Ridge parking lot, which was under construction. We started the morning hiking to Klahane Ridge on an out and back trail. The first section goes along a ridge with impressive views and with several not very hard ups and downs until we approach Mount Angeles and after reaching the junction of the path that goes up to its summit, we turn to the right and after 1 mile it begins. a constant climb towards Klahane Ridge where we walked for less than a mile to one of the highest points of the ridge to return to the parking lot to rest and be able to walk the Hurricane Hill route in the afternoon.

Decidimos realizar 2 rutas el mismo dia dejando el coche en el aparcamiento del Johnston Ridge que se encontraba en obras. Comenzamos la mañana caminando hacia Klahane Ridge en un sendero de ida y vuelta. El primer tramo va por todo un cresterío con unas vistas impresionantes y con varias subidas y bajadas no muy duras hasta que nos acercamos a Mount Angeles y tras llegar al cruce del sendero que sube a su cima, tomamos hacia la derecha y tras 1 milla comienza una subida constante hacia Klahane Ridge donde caminamos durante menos de una milla hasta uno de los puntos más alto del ridge para retornar hasta el aparcamiento para descansar y poder caminar la ruta de Hurricane Hill por la tarde.

PictographInformation point Altitude 5,238 ft

Punto de información

Shortcut

Cima

• Black Rocks Nov 10, 2023

Las vistas son increibles. Gracias por compartir.

• Photo of Viator 68
    Viator 68 Nov 11, 2023

Gracias a ti Black Rocks.