Photo ofOlvan-Tines de cal Sastret-de la Bauma-de les Ferreres-de cal Marcel.lo-Pantà d'Olvan-Fonts del Rull Photo ofOlvan-Tines de cal Sastret-de la Bauma-de les Ferreres-de cal Marcel.lo-Pantà d'Olvan-Fonts del Rull Photo ofOlvan-Tines de cal Sastret-de la Bauma-de les Ferreres-de cal Marcel.lo-Pantà d'Olvan-Fonts del Rull

May 5, 2023
May 2023

near Olvan, Catalunya (España)

RECORDA si et posiciones sobre " Veure més " (de color blau) que es troba al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Google Fotos que té les fotografies de l' excursió.

Sortida - arribada: Olvan.

Sortim del davant de l'ajuntament, per anar a l'església de Santa Maria. D'aquí anem a l'Ateneu, on seguim un carrer que ens baixa a trobar un altre camí que ressegueix un petit rec. Aquest camí ens porta a creuar el rec i ens puja a trobar una pista que marxa al sud a trobar la casa de Cal Sastret on trobem les tines de Cal Sastret. Sigueu respectuosos, estem dins una propietat privada.
Un cop visitades, desferem un tros del camí de l'anada fins una cruïlla de pistes, on agafarem una vella pista que ens portarà a trobar un camp. El creuarem i pujarem a trobar un petit turó, amb una senyera i bones vistes. Baixarem per la cara nord tot seguint un camí que ens porta a la casa de la Baume.
Pel darrere de la casa i a sobre d'un replà tenim les Tines de la Baume. A sota de les tines i per la cara de Llevant tenim la Baume.
Un cop visitat, anirem per la pista que marxa a Ponent fins trobar una cruïlla, on tenim una molt vella pist que marxa a Ponent. Pocs metres de la cruïlla i per la cara nord trobem les tines de les Ferreres i el seu pou. Un cop visitat seguirem per la vella pista que va a la casa de les Ferreres. Repetim: sigueu respectuosos estem dins d'una propietat privada.
Per no molestar, no acabarem d'arribar a la casa i continuarem per la pista que va a en direcció al sud-est a trobar la pista que hem deixat per anar a les Tines. Aquesta pista ens portarà a trobar un polígon industrial on tenim el GR 1 (pintura vermella i blanca) que ens portarà fins a l'entrada del Poble d'Olvan.
Anirem a trobar la carretera de l'entrada del Poble i la seguirem un petit tros fins trobar un gran Roura per la cara de Llevant. Aquí deixem la carretera i agafarem un camí que ens porta al camp de futbol. El creuem en direcció a Llevant per pujar a la casa de Cal Marcel.lo on visitem per la cara sud les seves Tines.
Continuem per una pista que baixa al Pantà d'Olvan. El resseguirem per la cara sud, tot seguint la carretera Vella, fins trobar un camí que marxa al nord i que ens retornarà al Poble.

Cartografia: Editorial Alpina, Mapa Lluçanès.

Olvan

Fonts del Rull

Seguir camí

Pal indicatiu

• Photo of joan franch farrando
    joan franch farrando May 10, 2023

He fet aquesta ruta
    Desconeixia aquestes tines.
    Els 4 companys.... s'ho han passat molt be,
    Gràcies Jordi

• Photo of JORDI FREIXA SALA
    JORDI FREIXA SALA May 10, 2023

Moltes gràcies a vosaltres.

• Photo of Kargolet Rodamón.
    Kargolet Rodamón. Mar 20, 2024

A l'inici és perdedora i hi ha un punt on no es passa.
    Hem hagut de girar i cercar camí alternatiu fins les primeres tines. La resta, bé.