ΟΛΥΜΠΟΣ: Κόψη Σκολιού - Σκολιό - Σκάλα - Κατ. Χρήστος Κάκαλος

Photo ofΟΛΥΜΠΟΣ: Κόψη Σκολιού - Σκολιό - Σκάλα - Κατ. Χρήστος Κάκαλος Photo ofΟΛΥΜΠΟΣ: Κόψη Σκολιού - Σκολιό - Σκάλα - Κατ. Χρήστος Κάκαλος Photo ofΟΛΥΜΠΟΣ: Κόψη Σκολιού - Σκολιό - Σκάλα - Κατ. Χρήστος Κάκαλος

October 14, 2023
October 2023

near Kokkinopilós, Thessaly (Greece)

Με τον ΠΟΑ (1η ημέρα διήμερης εξόρμησης).

Πολύ όμορφη διαδρομή, χωρίς τεχνικές δυσκολίες ή σημεία με έκθεση, που προσφέρει εντυπωσιακές εικόνες στο κατεξοχήν αλπικό τμήμα του Ολύμπου, εφόσον ο καιρός είναι ανοικτός, όπως την ημέρα της καταγραφής. Παρόλ' αυτά η διαδρομή απαιτεί καλή φυσική κατάσταση, καθώς στο πρώτο της τμήμα καλύπτει 1600μ θετικής υψομετρικής σε 4.5 χλμ., ενώ τα 250μ, περίπου, απο αυτά, γίνονται σε σάρα, ενώ πρέπει να κουβαλάμε όλο το νερό που θα χρειαστούμε, καθώς δεν υπάρχει δυνατότητα υδροληψίας και για τους λόγους αυτούς την χαρακτηρίζω ως difficult hiking.

Η διαδρομή ξεκινά απο σημείο στο δασικό δρόμο Κοκινοπηλός - Σπηλιές - Πέτρα, λίγο πριν την τοποθεσία Σπηλιές. Ο χωματόδρομος έχει καλή βατότητα μέχρι τη διακλάδωση προς σπηλιές και μέτρια μετά απο αυτήν, εμείς όμως προωθηθήκαμε με αγροτικά.

Η αρχή της διαδρομής επισημαίνεται με πράσινη πινακίδα σε δένδρο, ενώ το μονοπάτι αρχικά είναι φαρδύ και με μικρή κλιση, σύντομα όμως το αφήνουμε για να ανεβούμε στη δασωμένη ράχη δεξιά μας, όπου βρίκουμε και τις πρώτες αχνές κόκκινες σημάνσεις πάνω σε δένδρα. Η ράχη αυτή είναι στην ουσία και η κόψη του Σκολιού, η οποία ποτέ δεν γίνεται "κανονική" κόψη (στενή βραχώδης ράχη με έντονες κλισεις εκατέρωθεν) ικό της τμήμα, επί της δασωμένης ράχης. Η σήμανση συνεχίζει καθόλη την έκταση του δασωμένου τμήματος συνιστώμενη σε αχνά κόκκινα κυκλικά σημεία πάνω σε δένδρα, πορτοκαλοκόκκινα βέλη σε βράχους/δένδρα και περισσότερες κορδέλλες, ενώ το ίχνος του μονοπατιού είναι αχνό και κατά περιπτώσεις μη διαχωρίσιμο απο άλλα ίχνη απο ζώα ή νερό. Σε κάθε περίπτωση όμως είναι απίθανο να ξεφύγεις απο τη σωστή κατεύθυνση πηγαίνοντας κόντρα στη ράχη. Ανεβαίνοντας, το έδαφος γίνεται σταδιακά πιο βραχώδες όπου και βρίσκουμε συρματόσχοινα,χαμηλά πάνω στο έδαφος, τα οποία δεν χρειαστήκαμε κατά την ανάβασή μας (να σημειωθεί οτι, όπως κείτονται στο έδαφος, πιθανότητα σε χιονισμένο πεδίο, όπου πιθανώς να είναι χρήσιμα, μάλλον δεν θα είναι εμφανή). Μετά το συρματόσχοινο φθάνουμε στον κάθετο βράχο 5μ, περίπου, στον οποίον έχουν τοποθετηθεί μεταλλικά σκαλοπάτια που κάνουν το πέρασμά του εύκολο.

Λίγο μετά, με την έξοδο στην αλπική ζώνη, έχουμε εξαιρετική θέα στη Β ορθοπλαγιά των ψηλών κορυφών και στα Μεγάλα Καζάνια που αυτές σχηματίζουν, ενώ πλέον παύουν οι σημάνσεις, με την ανάβαση να είναι πλέον εμφανής πάνω στην ομαλή αρχικά ράχη και μετά στην ανηφορική, όλο και πιο πυκνή, σάρα η οποία από τα 2400μ μέχρι και τα 2620μ υψόμετρο, είναι πολύ ολισθηρή. Μετά το ολισθηρό τμήμα η ανάβαση προς το Σκολιό γίνεται κοντά στην ορθοπλαγιά των Μεγάλων Καζανιών προσφέροντας εξαιρετικές εικόνες.

Η συνέχεια προς Σκάλα είναι πο το εμφανές μονοπάτι, ενώ μετά απο αυτήν κατεβαίνουμε το μονοπάτι-λεωφόρος "Γολγοθάς" μέχρι την ισοϋψή του "κοψίματος" προς το μονοπατι των Ζωναριών, το οποίο και συναντάμε σε λίγ, συνεχίζοντας Α προς το οροπέδιο των Μουσών με εξαιρετική θέα, διαδοχικά, προς Κακόσκαλα και Μύτικα προς τα αριστερά και το πάνω μέρος του Μαυρόλογγου και το Καλόγερο προς τα δεξιά, μέχρι να περάσουμε τη βάση απο τα Λούκια και να κινούμαστε πλέον κάτω απο το Στεφάνι, με τη μεγάλη δολίνη και το Οροπέδιο των Μουσών δεξιά μας, όπου και το καταφύγιο "Χρήστος Κάκκαλος" όπου φθάνουμε μετά απο λίγο.

Δεξιά προς τη ράχη μεσα απο το πεδίο με τις φτέρες

Στη δασωμένη ράχη

Photo ofΣημείο με ωραία θέα προς την κόψη Ναούμ και τις ψηλές κορφές Photo ofΣημείο με ωραία θέα προς την κόψη Ναούμ και τις ψηλές κορφές

Σημείο με ωραία θέα προς την κόψη Ναούμ και τις ψηλές κορφές

Στη βάση του βράχου με τα σκαλάκια

Βγαίνοντας απο τα σκαλάκια

Ανεβαίνοντας τις πλάκες

Βγαίνοντας στον ώμο

Στον ώμο

Στο τέλος του ώμου

που το παρακάμπτουμε απο αριστερά

Αρχή σάρας

Τέλος σάρας

Θέα στα Μεγάλα Καζάνια

Photo ofΚαταβόθρα και έξοδος στην άκρη της ορθοπλαγιάς Photo ofΚαταβόθρα και έξοδος στην άκρη της ορθοπλαγιάς Photo ofΚαταβόθρα και έξοδος στην άκρη της ορθοπλαγιάς

Καταβόθρα και έξοδος στην άκρη της ορθοπλαγιάς

Λίγο πριν τον ώμο της κορυφής

Κορυφή ΣΚΟΛΙΟ

Κορυφή Σκάλα

Αφήνοντας το 'Γολγοθά' για το 'κόψιμο' προς Ζωνάρια

Στο 'κόψιμο'

Στο αντέρεισμα της Σκάλας

Στο Ν αντέρεισμα του Στεφανιού

συνεχίζουμε δεξιά για Οροπέδιο Μουσών και "Χρήστο Κάκαλο"