Όλυμπος (Κοκκινοπηλός - Κίτρος - Φλάμπουρο - Φαράγγι Σταλαγματιάς)

Photo ofΌλυμπος (Κοκκινοπηλός - Κίτρος - Φλάμπουρο - Φαράγγι Σταλαγματιάς) Photo ofΌλυμπος (Κοκκινοπηλός - Κίτρος - Φλάμπουρο - Φαράγγι Σταλαγματιάς) Photo ofΌλυμπος (Κοκκινοπηλός - Κίτρος - Φλάμπουρο - Φαράγγι Σταλαγματιάς)

July 1, 2023
July 2023

•   5 2 Reviews

near Kokkinopilós, Thessaly (Greece)

Επίπονη κυκλική διαδρομή με αφετηρία τον Κοκκινοπηλό. Ακολουθούμε τη σήμανση του μονοπατιού Ε4 που ανηφορίζει ήπια την πλαγιά και μας οδηγεί σε διασταύρωση μονοπατιών. Εδώ επιλέγουμε αν θα συνεχίσουμε να ακολουθούμε το Ε4 κατεβαίνοντας προς το ρέμα της Σταλα(γ)ματιάς, ή αν θα ακολουθήσουμε το μονοπάτι που κινείται πάνω στη ράχη με κατεύθυνση τη θέση "Ρούδι" όπου υπάρχει πετρόκτιστη πηγή. Επιλέγοντας το δεύτερο, φτάνουμε στην πηγή κινούμενοι στο μεγαλύτερο μέρος μέσα σε δάσος κωνοφόρων. Εχοντας καλυψει το μισό της υψομετρικής, συνεχίζουμε να ανηφορίζουμε πλέον σε γυμνό τοπίο μέχρι να φτάσουμε σε μικρό πλατό σε υψόμετρο 2050μ περίπου. Ακολουθεί μια σύντομη ανάβαση για να οδηγηθούμε στα 2250μ περίπου. Πλέον βρισκόμαστε στην κορυφογραμμή και κινούμαστε πάνω της καλύπτοντας τα τελευταία μέτρα της υψομετρικής μέχρι την κορυφή Κιτρος. Κατηφορίζουμε χάνοντας περίπου 150 μέτρα υψομετρικής για να βρεθούμε στον αυχένα μεταξύ των κορυφών Κίτρος και Φλάμπουρο. Ακολουθεί μια νέα έντονη ανάβαση για να καλύψουμε τα 200μ υψομετρικής που μας χωρίζουν από την κορυφή Φλάμπουρο. Συνεχίζουμε πάνω στην κορυφογραμμή, μέχρι το σημείο που αυτή αρχίζει να "σβήνει" ομαλά προς τη θέση "Κανάκη", από την οποία περνάει ο χωματόδρομος που οδηγεί στο καταφύγιο Χρηστάκη. Κατηφορίζουμε ελεύθερα με στόχευση εποχική υδρολεκάνη στο σημείο που ξεκινάει το ρέμα της Σταλαγματιάς. Περνάμε από τα δεξιά της υδρολεκάνης, διασχίζουμε το ρέμα και συνεχίζουμε στα αριστερά του ακολουθώντας ευκρινές μονοπάτι που κινείται παράλληλα με τον χωματόδρομο. Περνάμε δίπλα από στάνη και συνεχίζουμε έχοντας στα δεξιά μας τη ρεματιά της Σταλαγματιάς. Ακολουθούμε το ευκρινέστατο μονοπάτι που κατηφορίζει με διαδοχικές τραβέρσες προς το βάθος της ρεματιάς. Το μονοπάτι σε μήκος περίπου ενός χλμ, έχει καταστραφεί λόγω των φερτών υλικών. Ξεπερνώντας τα εμπόδια που δημιουργούν καθυστέρηση, μπαίνουμε σε βατό τερέν και τελικά αφήνουμε τη ρεματιά ανηφορίζοντας στα δεξιά της, για να βρεθούμε στη διασταύρωση με το μονοπάτι προς την πηγή Ρούδι και να επιστρέψουμε στον Κοκκινοπηλό.

Photo ofΠλατεία Αγίας Παρασκευής Κοκκινοπηλού Photo ofΠλατεία Αγίας Παρασκευής Κοκκινοπηλού Photo ofΠλατεία Αγίας Παρασκευής Κοκκινοπηλού

Πλατεία Αγίας Παρασκευής Κοκκινοπηλού

Απέναντι από την εκκλησία υπάρχει χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων. Το μονοπάτι ξεκινάει ακολουθώντας καλντερίμι ανάμεσα στην πλατεία και την εκκλησία.

Διασταύρωση δρόμων στα ανατολικά όρια του Κοκκινοπηλού

Αφήνουμε τον ασφαλτοστρωμένο δρόμο και ακολουθούμε χωματόδρομο με βόρεια κατεύθυνση. Στο σημείο υπάρχει χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων και είναι εφικτή η εκκίνηση της διαδρομής από εδώ

Ήπια ανηφορικό μονοπάτι

Το μονοπάτι ανηφορίζει ήπια τη δυτική πλαγιά με κατεύθυνση την κορυφή της ράχης που οδηγεί στην κορυφή Κίτρος

PictographInformation point Altitude 4,142 ft

Διασταύρωση μονοπατιών

Το μονοπάτι Ε4 συνεχίζει κατηφορίζοντας προς τα ανατολικά με κατεύθυνση το φαράγγι της Σταλαγματιάς. Με σχεδόν ΒΒΑ κατεύθυνση συνεχίζει το μονοπάτι προς τις κορυφές Κίτρος και Φλάμπουρο

PictographInformation point Altitude 4,561 ft

PictographInformation point Altitude 4,994 ft

PictographInformation point Altitude 5,484 ft

Έχοντας βγει από το δάσος, συνεχίζουμε περνώντας από ξέφωτο

Πετρόχτιστη βρύση στη δασική θέση 'Ρούδι'

Είναι το μοναδικό σημείο που υπάρχει πόσιμο νερό κατά μήκος της διαδρομής

PictographInformation point Altitude 5,846 ft

Μετά την πετρόκτιστη βρύση, το μονοπάτι ανηφορίζει πάνω στην κορυφή της ράχης. Το τερέν πλέον είναι γενικά κακοτράχαλο. Η σήμανση του μονοπατιού εξασφαλίζεται με κόκκινη μπογιά στις πέτρες και στύλους

PictographInformation point Altitude 6,164 ft

PictographInformation point Altitude 6,448 ft

Μεταλλικός στύλος σήμανσης

Μικρό πλατό κάτω από την κορυφογραμμή.

Διακρίνεται η κορυφή Κίτρος στα δεξια

Photo ofΣύντομη τραβέρσα που οδηγεί σε μικρό πλατό στην κορυφογραμμή Photo ofΣύντομη τραβέρσα που οδηγεί σε μικρό πλατό στην κορυφογραμμή

Σύντομη τραβέρσα που οδηγεί σε μικρό πλατό στην κορυφογραμμή

Κορυφογραμμή.

Το μονοπάτι συνεχίζει πάνω στην κορυφογραμμή με κατεύθυνση την κορυφή Κίτρος που διακρίνεται στο βάθος

Τελική ανηφόρα με κατεύθυνση την κορυφή Κίτρος

PictographInformation point Altitude 7,534 ft

Κορυφή Κίτρος 2422μ

Από την κορυφή Κίτρος κατηφορίζουμε κινούμενοι πάνω στην κορυφογραμμή, με κατεύθυνση την κορυφή Φλάμπουρο στο βάθος

Συνέχεια μονοπατιού στην κορυφογραμμή.

Υπάρχει πυκνή σήμανση με μπογιά σε πέτρες, μεταλλικούς στύλους και ποιμενικούς κούκους

Έχουμε κατέβει σχεδόν 150μ υψομετρικά σε αυχένα μεταξύ των κορυφών Κίτρος και Φλάμπουρο

PictographInformation point Altitude 7,929 ft
Photo ofΠοιμενικός κούκος πάνω στην κορυφογραμμή λίγο πριν την κορυφή Φλάμπουρο Photo ofΠοιμενικός κούκος πάνω στην κορυφογραμμή λίγο πριν την κορυφή Φλάμπουρο

Ποιμενικός κούκος πάνω στην κορυφογραμμή λίγο πριν την κορυφή Φλάμπουρο

Κορυφή Φλάμπουρο 2473μ

Κατευθυνόμαστε σε υδρολεκάνη που διακρίνεται χαμηλότερα, την οποία θα περάσουμε από τα δεξιά της. Στο βάθος διακρίνεται και ο χωματόδρομος που οδηγεί στην Καλύβα Χρηστάκη.

Ρέμα Σταλαγματιας.

Διασχίζουμε το ρέμα στα δεξιά της υδρολεκάνης και στρίβουμε δεξιά ακολουθώντας μονοπάτι.

PictographInformation point Altitude 7,079 ft

Μεταλλικός στύλος σήμανσης μονοπατιού

Στρίβουμε αριστερά για να περάσουμε μικρή ρεματιά και να συνεχίσουμε σε ευκρινές μονοπάτι που κατηφορίζει παραλληλα με το φαράγγι της Σταλαγματιάς

Photo ofΣτρίβουμε δεξιά ακολουθώντας μονοπάτι που κατηφορίζει παράλληλα με το φαράγγι της Σταλαγματιάς Photo ofΣτρίβουμε δεξιά ακολουθώντας μονοπάτι που κατηφορίζει παράλληλα με το φαράγγι της Σταλαγματιάς

Βατό μονοπάτι στα αριστερά του φαραγγιού

PictographInformation point Altitude 6,008 ft

Το μονοπάτι με διαδοχικές κατηγορίες τραβέρσες οδηγεί στο βάθος του φαραγγιού

Φαράγγι Σταλαγματιάς

Το μονοπάτι πλέον κινείται στο βάθος του φαραγγιού. Λόγω φερτών υλικών έχει καταστραφεί μεγάλο μέρος του μονοπατιού. Πυκνή σήμανση μας καθοδηγεί για να ξεπεραστούν τα εμπόδια

Μονοπάτι στην κοίτη του ρέματος.

PictographInformation point Altitude 4,959 ft

Βράχινος σχηματισμός στα δεξιά του μονοπατιού

Μονοπάτι στα δεξιά του φαραγγιού

• Photo of Τριανταφυλλίδης Δημοσθένης
    Τριανταφυλλίδης Δημοσθένης Jul 3, 2023

¨ομορφη κορυφή που την έχω στο πρόγραμμα . Τώρα πλεόν θα έχω και άμεσες πληροφορίες από εσάς

• Photo of stergios zarogiannis
    stergios zarogiannis Jul 4, 2023

Πλούσιο φωτογραφικό υλικό και λεπτομερής περιγραφή. Μια διαδρομή που την είχα στα σκαριά