ΚΕΟΑΧ - Καλογερος - Λιβαδακι - Πριονια : Ολυμπός

Photo ofΚΕΟΑΧ - Καλογερος - Λιβαδακι - Πριονια : Ολυμπός Photo ofΚΕΟΑΧ - Καλογερος - Λιβαδακι - Πριονια : Ολυμπός Photo ofΚΕΟΑΧ - Καλογερος - Λιβαδακι - Πριονια : Ολυμπός

October 3, 2022
October 2022

•   5 3 Reviews

near Vrysopoyles, Thessaly (Greece)

Η διαδρομή αρχίζει από το ΚΕΟΑΧ αφού περάσουμε την πύλη του στρατοπέδου δίνοντάς τα στοιχεία μας στον σκοπό ανηφορίζουμε μέχρι το καταφύγιο Μιγκοτζίδη ,περνώντας από τα 2 λιφτ του χιονοδρομικού ( υπάρχουν επισημάνσεις στις φωτο).
Λίγο μετά τον καταφύγιο Μιγκοζίδη και κάτω από την κορυφή Αγιος Αντώνιος ακολουθούμε ευδιάκριτο μονοπάτι βγαίνουμε σε οροπέδιο και συνεχίζουμε με κατεύθυνση την βάση μικρής ράχης που βρίσκεται μπροστά μας. Ακολουθώντας την αραιή σήμανση φτάνουμε σε απότομη πλαγιά με σαθρό τερέν για 300μ περίπου και κατηφορίζουμε στη συνέχεια προς τη Λάκκα του Καλόγερου . Ανεβαίνουμε σχεδόν κόντρα ακολουθώντας την σήμανση πάνω σε πέτρες όλη την πλαγιά, που είναι σάρα με χοντρές πέτρες. Αφου ανεβούμε την πλαγιά φτάνουμε στο διάσελο του Καλόγερου με την Μεταμόρφωση και συνεχίζοντας αριστερά περνάμε όλες τις κορυφές Καλόγερος Ι
2701 μ τον οποίο παρακάμψαμε λόγω αέρα ,Καλόγερος ΙΙ 2696μ ,Πάγος 2677μ ,και καταλήγουμε στον Σημαιοφόρο . Με πορεία σχεδόν ανατολική κατηφορίζουμε μέσα από ρεματιά με σήμανση μέχρι το καταφύγιο ανάγκης Λιβαδάκι 2100 μ.
Η θέα σε όλη την διαδρομή απο Καλόγερο μέχρι Λιβαδάκι είναι πέρα από εξαιρετική .
Με πορεία ΒΔ συνεχίζουμε πλέον σε ευδιάκριτο και με εξαιρετική σήμανση μέχρι τα Πριόνια.
Η διαδρομή πρέπει να σημειωθεί ότι δεν έχει πουθενά νερό.
Η διάσχιση αυτή έγινε με τον ΕΟΣ Κοζάνης .
Στα μισά περίπου της διαδρομής πριν ανέβουμε την σάρα για τον Καλόγερο βρήκαμε Τυνήσιο ορειβάτη που είχε χαθεί στο βουνό σε κατάσταση αφυδάτωσης και υποθερμίας , ήταν ήδη 2 μέρες στο βουνό χωρίς φαγητό και νερό .Ειδοποιήσαμε την ΕΜΑΚ , τον πείσαμε να μας ακολουθήσει γιατί αλλιώς θα πέθαινε, μας ακολούθησε περπατώντας ( ευτυχώς) μέχρι περίπου στο ξέφωτο Μελιτζάνη όπου και τον παρέλαβε η ΕΜΑΚ. Οταν τον είδαν οι διασώστες είπαν οτι αυτός θέλει ορό,και στο σημείο που τον βρήκαμε είχανε βρει μια Γαλλίδα μετά από 2 χρόνια.
Τελικά η διαδρομή είχε και διάσωση.
Ένα μεγάλο μπράβο σε όλα τα μέλη του ΕΟΣ Κοζάνης για την διάσωση .

Υ.Γ. Θα ήθελα να μου πείτε άν σας βοήθησε η καταγραφή,μην κάθομαι και γράφω τζάμπα.

PictographMonument Altitude 6,168 ft

Δεύτερο λιφτ

PictographWilderness hut Altitude 7,625 ft

Καταφύγιο ανάγκης Μιγκοτζίδη

Ευδιάκριτο μονοπάτι χωρίς ή αραιή σήμανση

σημείο 1 παρέκκλισης της πορείας

Αραιή σήμανση ( κόκκινα πάνω σε πέτρες)

Στο βάθος αυτής της λάκας αρχίζει η σάρα προς Καλόγερο . Στους πρόποδες αυτής της σάρας βρήκαμε τον Τυνήσιο .

Photo ofΣτάση πριν την άνοδο υπάρχουν σημάδια κατα την άνοδο κόκκινο χρώμα πάνω σε πέτρες Photo ofΣτάση πριν την άνοδο υπάρχουν σημάδια κατα την άνοδο κόκκινο χρώμα πάνω σε πέτρες Photo ofΣτάση πριν την άνοδο υπάρχουν σημάδια κατα την άνοδο κόκκινο χρώμα πάνω σε πέτρες

Στο χάρτη από αυτό το σημείο μέχρι το διάσελο έκλεισε το κινητό. δεν είναι τόσο ευθεία .Ακολουθώντας τα κόκκινα σημάδια θα φτάσετε στο διάσελο .

Διάσελο Καλόγερος - Μεταμόρφωση

Η κορυφή Καλόγερος παρακάμφθηκε λόγω αέρα αν και κακώς ίσως, γιατί ο πολύ αέρας ήταν στα διάσελα

Θέα

Πριόνια

• Photo of Τριανταφυλλίδης Δημοσθένης
    Τριανταφυλλίδης Δημοσθένης Oct 3, 2022

Κανονικά θα έπρεπε να σε βάλω 1 αστεράκι και εσένα και τον άλλο... αλλά τέλος πάντων....θα επανορθώσετε στο μέλλον

• Photo of Ηλίας Λευκόπουλος
    Ηλίας Λευκόπουλος Oct 3, 2022

Ο ευκολότερος τρόπος να ανέβει κάνεις στον Καλόγερο είναι ξεκινώντας από ΚΕΟΑΧ. Αν επιπλέον υπάρχει και μεταφορικό μέσο, ο τερματισμός της διαδρομής στα Πριόνια ολοκληρώνει μια από τις καλύτερες επιλογές διαδρομών στον Όλυμπο