Όλυμπος (Κ.Ε.Ο.Α.Χ. - Σκολιό - Σκάλα - Άγιος Αντώνιος)

Photo ofΌλυμπος (Κ.Ε.Ο.Α.Χ. - Σκολιό - Σκάλα - Άγιος Αντώνιος) Photo ofΌλυμπος (Κ.Ε.Ο.Α.Χ. - Σκολιό - Σκάλα - Άγιος Αντώνιος) Photo ofΌλυμπος (Κ.Ε.Ο.Α.Χ. - Σκολιό - Σκάλα - Άγιος Αντώνιος)

September 25, 2021
September 2021

•   5 2 Reviews

near Vrysopoyles, Thessaly (Greece)

Αν σχεδιάζεις να ανέβεις αυθημερόν στις ψηλότερες κορυφές του Ολύμπου χωρίς κατ' ανάγκη να διαθέτεις τις αντοχές αθλητή ορεινών διαδρομών και δεν διαθέτεις off-road αυτοκίνητο, τότε η εκκίνηση από το Κ.Ε.Ο.Α.Χ. στην τοποθεσία Βρυσοπούλες είναι η ιδανική επιλογή. H διαδρομή ξεκινάει με διέλευση μέσα από το στρατόπεδο, αφού ένας τουλάχιστον από την ομάδα δώσει τα στοιχεία ταυτότητας στον φρουρό πύλης. Συνεχίζουμε σε χωματόδρομο αριστερά από τα καταλύμματα των στρατιωτών και ανηφορίζοντας φτάνουμε μπροστά στο μνημείο του Τχη (ΠΒ) Παπαρόδου Ιωάννη. Από αυτό το σημείο ξεκινάμε να ανηφορίζουμε την κακοτράχαλη χιονοδρομική πίστα προτιμώντας να κινούμαστε αριστερά από τους πυλώνες του 1ου lift. Φτανουμε τελικά στο τέλος του 1ου lift και συνεχίζουμε να ανηφορίζουμε παράλληλα με το 2o lift. Στο μέσο περίπου του 2ου lift προτιμούμε να μην συνεχίσουμε προς το καταφύγιο Κώστα Μιγκοτζίδη και κινούμαστε ΒΒΔ εκτός μονοπατιού αλλά σε εύκολο τερέν και βγαίνουμε τελικά σε τρακτερόδρομο που έρχεται από το καταφύγιο και ανηφορίζει προς το διάσελο μεταξύ των κορυφών Αγίου Αντωνίου και Σκολιού. Στο τέρμα του τρακτερόδρομου ανηφορίζουμε με κατεύθυνση ανατολική και βγαίνουμε στο διάσελο. Από εδώ κινούμαστε πλέον με κατεύθυνση βόρεια προς την κορυφή Σκολιό που φαίνεται μπροστά μας. Φτάνουμε στην βάση της κορυφής. Από εδώ μπορούμε να ακολουθήσουμε το μονοπάτι που ανηφορίζει προς την κορυφή ή να την παρακάμψουμε ακολουθώντας μονοπάτι που με κατεύθυνση ΒΑ οδηγεί στην Σκάλα. Ανηφορίζουμε με ευκολία προς την κορυφή Σκολιό και πλέον έχουμε θέα προς το πέταλο των κορυφών του Ολύμπου. Στα ανατολικά και σε μικρή απόσταση είναι η Σκάλα. Κατηφορίζουμε από την κορυφή και συναντάμε το μονοπάτι που την παρακάμπτει. Σε λίγα λεπτά φτάνουμε στην Σκάλα. Ειναι το σημείο από το οποίο μέσω της Κακόσκαλας ανεβαίνει κανείς στον Μύτικα. Στην επιστροφή μας παρακάμπτουμε το Σκολιό, φτανουμε με ευκολία στο διάσελο μεταξύ του Σκολιού και του Αγίου Αντωνίου και από εδώ ακολουθούμε το ήπια ανηφορικό μονοπάτι που μας οδηγεί στην κορυφή. Η κάθοδος από την κορυφή γίνεται με κατεύθυνση το καταφύγιο Κώστα Μιγκοτζίδη. Η πλαγιά είναι απότομη και το τερέν επίπονο. Τα πατήματα όμως είναι καλά και φτάνουμε τελικά στο καταφύγιο έκτακτης ανάγκης. Από αυτό το σημείο η επιστροφή στην αφετηρία γίνεται κινούμενοι παράλληλα στους πυλώνες των lifts.

Μνημείο Τχη (ΠΒ) Παπαρόδου Ιωάννη

Photo ofΤέλος τρακτερόδρομου. Ανηφορίζουμε με κατεύθυνση το διάσελο Photo ofΤέλος τρακτερόδρομου. Ανηφορίζουμε με κατεύθυνση το διάσελο Photo ofΤέλος τρακτερόδρομου. Ανηφορίζουμε με κατεύθυνση το διάσελο

Τέλος τρακτερόδρομου. Ανηφορίζουμε με κατεύθυνση το διάσελο

Photo ofΔιάσελο μεταξύ των κορυφών του Αγίου Αντωνίου και του Σκολιού Photo ofΔιάσελο μεταξύ των κορυφών του Αγίου Αντωνίου και του Σκολιού Photo ofΔιάσελο μεταξύ των κορυφών του Αγίου Αντωνίου και του Σκολιού

Διάσελο μεταξύ των κορυφών του Αγίου Αντωνίου και του Σκολιού

Photo ofΔιασταύρωση με μονοπάτι παράκαμψης Σκολιού με κατεύθυνση προς την Σκάλα Photo ofΔιασταύρωση με μονοπάτι παράκαμψης Σκολιού με κατεύθυνση προς την Σκάλα Photo ofΔιασταύρωση με μονοπάτι παράκαμψης Σκολιού με κατεύθυνση προς την Σκάλα