Όλυμπος (Κ.Ε.Ο.Α.Χ. - Καλόγερος - Λιβαδάκι - Πριόνια)

Photo ofΌλυμπος (Κ.Ε.Ο.Α.Χ. - Καλόγερος - Λιβαδάκι - Πριόνια) Photo ofΌλυμπος (Κ.Ε.Ο.Α.Χ. - Καλόγερος - Λιβαδάκι - Πριόνια) Photo ofΌλυμπος (Κ.Ε.Ο.Α.Χ. - Καλόγερος - Λιβαδάκι - Πριόνια)

October 2, 2022
October 2022

•   5 2 Reviews

near Vrysopoyles, Thessaly (Greece)

H διαδρομή ξεκινάει με διέλευση μέσα από το στρατόπεδο στη θέση Βρυσοπούλες, αφού όλοι δώσουν τα στοιχεία ταυτότητας στον φρουρό πύλης. Συνεχίζουμε σε χωματόδρομο αριστερά από τα καταλύμματα των στρατιωτών και ανηφορίζοντας φτάνουμε μπροστά στο μνημείο του Τχη (ΠΒ) Παπαρόδου Ιωάννη. Από αυτό το σημείο ξεκινάμε να ανηφορίζουμε την κακοτράχαλη χιονοδρομική πίστα προτιμώντας να κινούμαστε δεξιά από τους πυλώνες του 1ου lift. Φτανουμε τελικά στο τέλος του 1ου lift και συνεχίζουμε να ανηφορίζουμε παράλληλα με το 2o lift. Μόλις φτάσουμε στα δεξιά του καταφύγιο ανάγκης “Κώστας Μιγκοτζίδης” και κάτω από την κορυφή Αγιος Αντώνιος, τραβερσάρουμε προς τα δεξιά ακολουθώντας τη σήμανση που οδηγεί στον Καλογερο. Βγαίνουμε σε οροπέδιο (οροπέδιο Μπάρας και συνεχίζουμε με κατεύθυνση την βάση μικρής ράχης που βρίσκεται μπροστά μας. Ακολουθώντας τη σήμανση τραβερσάρουμε σε απότομη πλαγιά με σαθρό πεδίο για 200μ περίπου και κατηφορίζουμε στη συνέχεια προς τη Λάκκα του Καλόγερου. Φτάνουμε μπροστά σε απότομη σάρα που πρέπει να ανέβουμε σχεδόν κόντρα ακολουθώντας τη σήμανση σε πέτρες. Βγαίνουμε στο Οροπέδιο της Λούτσας και πλέον ανηφορίζουμε την ράχη που οδηγεί στην κορυφογραμμή του Καλόγερου που σχηματίζει πέταλο. Περνάμε διαδοχικά σπό τις κορυφές Καλόγερος Ι και ΙΙ και ξεκινάμε να κατηφορίζουμε ακολουθώντας το μονοπάτι για το Λιβαδάκι. Πέρνάμε από τις κορυφές Πάγος και Σημαιοφόρος και φτάνουμε χωρίς δυσκολία στο καταφύγιο έκτακτης ανάγκης στη θέση Λιβαδάκι. Από εδώ ακολουθώντας το πυκνά σηματοδοτημένο μονοπάτι βγαίνουμε στο μονοπάτι Ε4 (Πριόνια - Καταφύγιο Σπήλιος Αγαπητός). Στρίβουμε στη συνέχεια δεξιά με προορισμό τα Πριόνια. Σημειωνεται ότι στη διαδρομή δεν συνανατάμε πηγές νερού. Επίσης ανηφορίζοντας την ράχη προς της κορυφογραμμή προτιμήθηκε να κινηθούμε λιγα μέτρα χμηλότερα στα δεξιά της ώστε να αποφύγουμε τις ισχυρές ριπές του αέρα.

K.E.O.A.X. - Στρατόπεδο Τχη (ΠΒ) Παπαρόδου Ιωάννη

Μνημείο Τχη (ΠΒ) Παπαρόδου Ιωάννη

Τέρμα 1ου lift και βάση 2ου lift πίστας σκι

Πορεία δεξιά του 2ου lift για αποφυγή κακοτράχαλου πεδίου

Photo ofΠορεία δεξιά του 2ου lift για αποφυγή κακοτράχαλου πεδίου Photo ofΠορεία δεξιά του 2ου lift για αποφυγή κακοτράχαλου πεδίου Photo ofΠορεία δεξιά του 2ου lift για αποφυγή κακοτράχαλου πεδίου

Στα αριστερά βρίσκεται το καταφύγιο ανάγκης Κώστας Μιγκοτζίδης

Φτάνοντας στη βάση της κορυφής του Αγίου Αντωνίου, το μονοάτι για Καλόγερο τραβερσάρει προς τα δεξιά την κορυφή

Μονοπάτι προς Καλόγερο

Στο βάθος διακρίνεται η κορυφή καθώς και η κόψη του Καλόγερου

Στα δεξιά του μονοπατιού άλλο μονοπάτι οδηγεί στον αυχένα μεταξύ Κακόβρακα και Μεταμόρφωσης

Κατεύθυνση προς τη βάση μικρής ράχης που φαίνεται μπροστά.

Για περίπου διακόσια μέτρα το μονοάτι κινείται σε πλαγιά με σαθρό έδαφος. Χρειάζεται προσοχή

Το μονοπάτι κατηφορίζει προς τη Λάκκα του Καλόγερου

Λάκκα Καλόγερου

Σάρα

Το μονοπάτι ανηφορίζει σχδόν κόντρα σε σάρα. υπάρχουν κόκκινα σημάδια πάνω σε πέτρες.

Τραβέρσα σε σάρα

Τελευταία τραβέρσα γι αέξοδο στο οροπέδιο Λόυτσας

Οροπέδιο Λούτσας

Photo ofΑνηφορική ράχη που οδηγεί στο πέταλο της κορυφογραμμής του Καλόγερου Photo ofΑνηφορική ράχη που οδηγεί στο πέταλο της κορυφογραμμής του Καλόγερου

Ανηφορική ράχη που οδηγεί στο πέταλο της κορυφογραμμής του Καλόγερου

Κορυφή Καλόγερος Ι 2701μ

Αυχένας μεταξύ των κορυφών Καλόγερος Ι και ΙΙ

Κορυφή Καλόγερος ΙΙ 2690μ

Photo ofΘέα κατεβάινοντας από την κορυφή Καλόγερος ΙΙ Photo ofΘέα κατεβάινοντας από την κορυφή Καλόγερος ΙΙ Photo ofΘέα κατεβάινοντας από την κορυφή Καλόγερος ΙΙ

Θέα κατεβάινοντας από την κορυφή Καλόγερος ΙΙ

Κορυφή Πάγος 2678μ

Κούκος σήμανσης στην κορυφογραμμή

Ορόσημο κορυφής Σημαιοφόρος 2382μ

Εντός του καταφυγίου υπάρχει ασύρματος ενώ στην πλάκα του καταφυγίου υπάρχουν δύο μικρά φωτοβολταϊκά πάνελ για την τροφοδοσία

Συνεχίζουμε δεξιά προς Πριόνια

PictographRisk Altitude 6,285 ft

Μικρού μήκους κατηφορική τραβέρσα με πρόσθετη ασφάλεια σταθερών σκοινιών.

Ρέμα Μικρής Χούνης

Ρέμα Μελιτζάνη

Διασταύρωση μονοπατιών σε ξέφωτο

Σημείο διασταύρωσης με το μονοπάτι στα αριστερά που κινείται αρχικά μέσα στο δάσος και οδηγεί στην κόψη του Καλόγερου. Υπάρχει πινακίδα στα δέντρα.

Photo ofΡέμα Μαυρόλογγου. Το μονοπάτι κατηφορίζει ακολουθώντας το ρέμα. Photo ofΡέμα Μαυρόλογγου. Το μονοπάτι κατηφορίζει ακολουθώντας το ρέμα.

Ρέμα Μαυρόλογγου. Το μονοπάτι κατηφορίζει ακολουθώντας το ρέμα.

Διασταύρωση μονοπατιών

Διασταύρωση με το μονοπάτι Ε4 (Πριόνια - καταφύγιο Σπήλιος Αγαπητός). στρίβουμε δεξιά με κατεύθυνση τα Πριόνια

PictographPicnic Altitude 4,527 ft

Κίοσκι με βρύση δίπλα της

Η βρύση δεν έχει νερό

Διάσχιση ρέματος

Πριόνια

• Photo of Τριανταφυλλίδης Δημοσθένης
    Τριανταφυλλίδης Δημοσθένης Oct 3, 2022

Για την ντρίπλα που κάνατε..ενα αστέρι θα έβαζα... αλλά ας όψεται που είμαι καλό παιδί και η διαδρομή ειναι φανταστική

• Photo of stergios zarogiannis
    stergios zarogiannis Oct 3, 2022

Εξαιρετική διαδρομή, πανέμορφη θέα από καλόγερο μέχρι λιβαδάκι , είναι ευλογημένοι όσοι την κάνουν