Olsberg , Bruchhauser Steine en Rothaarsteig ( 24-10-2023 )

November 4, 2023
October 2023

near Brilon-Wald, Nordrhein-Westfalen (Deutschland)

Vertrekken doen we op de wandelparking langs de L743 ( de "Rothaarsteig " dwarst hier de L743).
We starten onze wandeling aan de overkant en volgen de markering B1, met een lus gaan we rond de Bruchhauser Steine en genieten wij ondertussen van de mooie uitzichten .Wil U de Bruchhauser Steine toch bezoeken dan kan U eventueel de aanwijzingen volgen en later de route terug vervolgen ( info : https://www.bruchhauser-steine.de/ ).
Na het dorpje Bruchhausen is het klimmen geblazen en duiken wij terug het bos in en volgen we nog steeds B1 . Als je aan de rechterkant de Silbersee ( drinkwater reservoir ) ziet verschijnen ben je bijna terug aan de parking bij de L743 , hier steken wij over en nemen we even pauze aan de " Feuereiche " ( info: https://touren.sauerland.com/de/poi/parkplatz/wanderportal-feuereiche-auf-dem-rothaarsteig/10192018/ ) vanaf hier volgen we de Rothaarsteig en kunnen wij genieten van prachtige vergezichten ( ook op de Bruchhauser Steine ) . Na de eerste top gaat het via een nogal uitgesleten bergpad naar beneden , hier zijn wij naar de onverharde weg gegaan( wij hebben vroeger al het traject van de Rothaarssteig gewandeld ==> van Brilon-Wald naar Willingen ) en deze verder naar rechts gevolgd ( geen markering) tot op een splitsing waar je alle kanten op kan==>links- rechtdoor- maar wij gaan hier naar rechts en gaan bij de volgende splitsing rechtdoor (ex-wandepaadje) terug op een brede bosweg gekomen zijn we rechtdoor naar beneden gegaan om zo terug naar het beginpunt te gaan .succes