Olla de Tapis

November 3, 2013
November 2013

near Tapis, Catalunya (España)

Caminada per les muntanyes que envolten Tapis, a Maçanet de Cabrenys. Cal estar en forma perque és una mica llargueta. Jo la vaig fer en 4,5h parant 10 o 15 min. Si es surt d'hora es pot tornar a dinar a Tapis.
No hi ha cap marca a les pistes, i els corriols de vegades són difícils de seguir, pel que cal portar el track. Sobretot entre la Creu del Canonge i el Serrat de la Casilla.
Se surt del poble en direcció al pont de Tapis. Anem per pista quasi fins a la Solana, on l'ultim corriol per arribar-hi puja per la cresta i és potser difícil de trobar al principi perque no està marcat i és una mica trenca-cames. De la Solana fins a la Creu del Canonge és tot pista, amb pujada fins arribar al Coll de Perelló, peró després és més o menys planer fins a la baixada de Coll de Faig. Les vistes en tot aquest tram són molt maques. Un cop arribem al Corral de la Falgarona agafem l'antiga pista de Coustouges al Corral, fins a la fita fronterera on deixem la pista per encarar cap a la Creu del Canonge. Des d'allà fins a la collada d'en Proi el corriol està una mica enverdissat i al final vaig optar per passar a la banda més neta de l'alambrada. La pujada fins a Puig Falcó és molt maca i no gaire difícil, fins i tot en una de les roques hi ha una mena de glaons esculpits. Les vistes des de Puig Falcó són impressionants. La baixada és una mica complicada perque el camí no està marcat i és imprescindible seguir un track. Un cop arribem al serrat de la Casilla ja agafem la pista que baixa fins la carretera, que travessem per anar a la Casilla. Baixem ja cap a Tapis per pista i en un punt escurçem per un corriol que baixa fins al riu dels Horts. Des d'allà ja és tot pista fins a Tapis.