Olla de Núria

September 25, 2014
August 2014

•   4.9 8 Reviews

near Queralbs, Catalunya (España)

Aproximació: Avui l'aproximació no te cap secret, em d'anar a Ribes de Freser, i dirigir-nos cap a l'Estació de Ribes Vila del Cremallera de Nuria, que es d'on surt el primer cremallera cap a Núria a les 7:30 del matí el més d'agost. Aquest cremallera està enfocat a la gent que va a caminar i en aquest horari gaudeix d'un descompte.

Descripció: Una ruta clàssica i ambiciosa, i que agrada fer a tot pirineista. Durant el trajecte hem assolit tots el cims que envolten el Santuari de Núria i a més hem pogut gaudir d'unes vistes excepcionals. Podem destacar d'entre els cims per on em passat El Puigmal d'Er 2911, El Puigmal de Segre 2843, El Pic de Finestrelles 2828, Pic d'Eina 2789, El Noufonts 2861, El Noucreus 2799 i El de la Fossa del Gegant 2808, tot un catàleg.

Itinerari: Aquesta ruta l'iniciem al Santuari de Núria, a la part del darrere, on comença un camí que remunta al primers compassos el Torrent de Finestrelles, que queda a la nostra dreta. Aquest es el camí al Puigmal, que en al seus inicis transcorre per un bosquet, però per poca estona, de seguit sortim al descampat, es el Pla de l'Ortigar i immediatament trobem el Forat de l'Embut, curiositat natural que engoleix per complet el Torrent de la Coma de l'Embut que desapareix en aquest punt. Poc més endavant creuem el Torrent i ja divisem el cim del Puigmal d'Err i també el camí costerut que ens hi durà. Un cop arribats a dalt del cim, ja tenim al nostre abast la panoràmica complerta del trajecte de l'Olla, ara doncs, només haurem d'anar seguint el camí que va carenejant i que no te pèrdua, només en algun punt com es el cas de L'Eina per exemple, podrem triar si pujar al cim o vorejar-lo. Nosaltres em decidit pujar a tots els cims.
L'itinerari encara que pugui semblar que un cop a dalt del Puigmal, es qüestió d'anar planejat per la carena, es un  autentic trenca-cames, es un  puja i baixa continu, que nosaltres ens em pres a un bon ritme, i  no ha sigut fins a l'ascensió al pic d'Eina, que em començat a sentir les cames i fent un cop d'ull enrere ens adonem del recorregut que ja duem al damunt. Per altre banda, tenim més clar que mai, que ja l'hi tenim el peu al coll. Fem una parada tècnica, el temps just per fer un simulacre de dinar a la Barraca del Noufonts, al mateix Coll del Noufonts i prosseguim fins al Noucreus, Coll de Noucreus i Pic de la Fossa del Gegant. Es en aquest punt on decidim baixar cap a Núria, teniem pesndada la possibilitat d'allargar una mica més l'itinerari, carenejant cap al Pic de la Fontnegra fins a Núria, tot passant per l'Alberg, però s'ha embolicat el temps s'ha embolicat massa i no volem complicacions, ja anem prou cansats com per arribar xops a Núria.

Observacions: Un cop al Puigmal d'Er, no em trobant punts d'aigua durant tot aquest recorregut. La excursió no te cap dificultat específica, i en ple estiu es apta per a tots els nivells, si s'esta acostumat a trescar. Anar preparats amb alguna cosa d'abric i una peça impermeable, la ruta es suficientment llarga com per trobar canvis sobtats de temps, com vent o pluja i el fet de ser tot carena fa que les inclemències s'accentuïn.

Cabana Noufonts

• Photo of Antonio Aguilera
    Antonio Aguilera Jan 3, 2015

Hola Carles.
    Te deseo que este 2015 te respete la salud, para que puedas seguir enseñando esos preciosos rincones que con tanta ilusión compartes. Feliz 2015

Carles Oliver Jan 3, 2015

@Antonio Aguilera
    Hola Antonio, gracias por tu valoración y espero que este 2015 la salud nos siga siendo favorable y que ambos podamos seguir comparitendo nuestras experiencias.
    Feliz 2015

• Photo of Arnau_cat
    Arnau_cat Aug 16, 2016

Bones Carles,

He pogut fer aquesta ruta recentment i és molt recomanable pels amants del senderisme pels Pirineus. Es pot gaudir de paisatges increïbles. És una ruta exigent degut a la durada (vàrem trigar 9 hores), al recorregut total i al desnivell, ja que hi han pujades amb certa exigència.

Tot i això, impressionant i molt recomanable. Cal estar en bon estat de forma per poder anar a un ritme suficientment bo per fer-la en un temps que permeti reacció davant situacions que puguin sorgir (canvis de temps, etc...). També comentar que en cas de problemes es pot retallar la ruta per diferents llocs si calgués.

En resum, duresa però val molt la pena pels amants del senderisme pels Pirineus i és una manera diferent de conèixer Núria.

Gràcies per la ruta Carles.

Carles Oliver Aug 17, 2016

@Arnau_cat
    Es una ruta perfecte per gaudir de paisatge i de Pirineu, tota una clàssica!! M'alegro molt que l'hageu gaudit.
    Gràcies pels teus comentaris i la teva valoració.
    Salut i cames.

• Photo of totnatura
    totnatura Dec 1, 2017

Ruta impressionant exigent, dura, trebca-cames i per prosar a prova la condició fisica. Una ruta obligadfa pels qequ vulguin fer el millor del Piirineu! Gràcies per compartir-la!

Dificl per l'acumulació de desnivell i per les constants pujades i baixades

• Photo of MartiGi
    MartiGi Sep 2, 2018

N hem seguit una part i ha anat molt bé!

• Photo of gbfontas
    gbfontas Sep 21, 2018

Es una ruta bonica, dura per la longitud i desnivell, en cap cas amb dificultat tecnica.
    Cal tenir en compte el temps a dedicar-hi ara que els dies es van fent mes curts!

Per cert, molta cabirols i moltes marmotes (mes que mai!!) .

• Photo of alexcanoal
    alexcanoal Sep 23, 2018

Gracias por compartir la ruta !🙌🙌
    Hay que estar en forma para hacerla ya que acumulan mucho desnivel , hay una bajada muy dura que conecta con otra subida a considerar!! Rompe piernas pero con placer y encanto !!
    Se disfruta de los Pirineos!

Carles Oliver Sep 24, 2018

@alexcanoal
    Celebro que t'agrades. Gràcies pel teu comentari i la teva valoració.

Carles Oliver Sep 24, 2018

@gbfontas
    Es una ruta trencacames, però es preciosa i indispensable com a ruta del Pirineu Oriental.
    Ostres!! Cabirols no n'hi he vist mai, isards i marmotes molts, fins i tot de tant en tant es poden veure muflons.
    Gràcies pel teu comentari i la teva valoració.

• Photo of Cervatillo85
    Cervatillo85 Dec 24, 2018

Ruta feta avui! Molt be explicat i molt bonica!!
    Gracies per compartir!

Carles Oliver Dec 30, 2018

@Aylehon
    M'alegro que l'hagis gaudit. Gràcies pel teu comentari i la teva valoració.
    Salut!!

• david lazaro Mar 6, 2019

Hola, queremos hacer esta ruta en unos meses, pero me podrias decir si tiene zonas donde una persona con vertigos lo pueda pasar mal? O es todo abierto y sin zonas extrechas o acantilados. Gracias!!

Carles Oliver Mar 16, 2019

@david lazaro
    No hi ha zones on algú amb vertigen ho pugui passar malament. Les vistes son espectaculars però no es transita per carenes estretes o exposades. Podeu anar-hi sense problemes, sempre que la forma física us ho permeti.
    Salut!!

• Photo of Marta Olmos
    Marta Olmos Jul 11, 2019

És el mateix recorregut q la cursa!

• Photo of surfzoneteam
    surfzoneteam Jul 11, 2019

Demà me n'hi vaig :-)

Carles Oliver Jul 11, 2019

@marta olma
    No exactament. La cursa baixa pel Pic de la Fontnegra i Pic de l'Àliga, nosaltres varem decidir baixar pel Coll de Nou Creus per l'amenaça de tempesta.

Carles Oliver Jul 11, 2019

@surfzoneteam
    Disfrutaràs!!!

• Photo of surfzoneteam
    surfzoneteam Jul 12, 2019

Carles, he disfrutat i he patit! Se m'ha acabat l'aigua cap al Noufonts i he baixat pel GR...

• Photo of Kimet2101
    Kimet2101 Aug 10, 2021

Aquesta ruta encara es pot fer sense sorpreses a dia d'avui? Veig que l'últim comentari és del 2019. I no he trobat cap ruta igual actualizada. Agrait6

Jo el volia fer des de Fontalva

Carles Oliver Aug 10, 2021

@Kimet2101
    A que et refereixes a "sense sorpreses"?

• Photo of Kimet2101
    Kimet2101 Aug 10, 2021

Només volia saber si hi ha hagut canvis des del 2019, variacions del camí, trossos en mal estat o que la vegetació hagi amagat part del camí,... M'he trobat en diverses ocasions que he volgut fer sortides antigues i no he pogut seguir el track pel mal estat del camí, sobretot senders on la natura s'ha menjat literalment el camí i no he trobat manera d'enllaçar amb la ruta original.
    Agraït

Carles Oliver Aug 11, 2021

@Kimet2101
    Dubto que hi hagi canvis en un camí tant transitat com aquest, fa molts anys que el conec i no ha canviat gens i menys per la vegetació.
    Bona ruta.

• Photo of ESL
    ESL Aug 11, 2023

Ruta seguida sense problemes. Gràcies!!!