Oliva- depòsit de l’aigua- font de Maria Rosa – panorama- Oliva

-50 ft
January 29, 2015
January 2015

near Oliva, Valencia (España)

La ruta la començarem al pàrquing de front de lOpel. Des d’allí començarem a caminar pels carrers d’Oliva adreçant-nos cap al carrer de la capbaixada de Moll, per prendre les escales que ens duran a l’escola de Santa Anna situada en la vella era del mateix nom. Una vegada deixada darrere l’escola ens enfilarem fins al castell on farem una breu parada per admirar el paisatge del poble i dels seus voltants.
Des d’allí davallarem per l’altra part de la muntanya i després d’arribar al començament de la senda dels lladres anirem a buscar el camí que va cap a Sant Antoni, però una vegada en el camí ens desviarem a la nostra esquerre per prendre el camí que ens portarà al depòsit de l’aigua., que deixarem a la nostra esquerre, seguint per una pista fins al final.
Quan arribem al final de la pista, prendrem una senda que després d’una curta pujada, es torna més suau, i per darrere de les casetes del Panorama (en sembla que és el II, el que està a prop de la font del garrofer) ens durà fins a la font de Maria Rosa (seca com totes per la sequera pertinaç que patim).Des d’allí continuem per la senda i arribarem a la pista que varen fer els del gas per passar les canonades.
Després d’esmorçar ens dirigirem per una senda cap a les Covatelles, on farem una breu parada per veure el paisatge i reconèixer les muntanyes que ens envolten i formen la nostra terreta. Continuarem el camí cap al Panorama I y una vegada en ell, agafarem la zona asfaltada que anirem seguint fins a baixar al pont de l’autopista i després agafarem el camí collado fins arribar al poble i tornar al lloc on varem deixar els cotxes.

És una ruta amb bastant asfalt, per tant tal vegada sigui millor portar sabatilles que les botes de muntanya, ara això és una decisió de cadascú

• Photo of mags100
    mags100 Sep 14, 2015

Muy bien, voy a probarla otra vez, es que la última vez hace un par de años perdimos la ruta arriba en Covatelles. Pero no puedo descargar la mapa para verla 'off line' o imprimirla....