Oligyrtos 31/10/2020 Ολίγυρτος Λαύκα - Χιονότρυπα - Λαύκα

Photo ofOligyrtos 31/10/2020 Ολίγυρτος Λαύκα - Χιονότρυπα - Λαύκα Photo ofOligyrtos 31/10/2020 Ολίγυρτος Λαύκα - Χιονότρυπα - Λαύκα Photo ofOligyrtos 31/10/2020 Ολίγυρτος Λαύκα - Χιονότρυπα - Λαύκα

November 1, 2020
October 2020

near Lávka, Peloponnese (Greece)

Από την πλατεία του χωριού Λαύκα ξεκινάμε την πορεία ανηφορίζοντας στο δρόμο με ΝΔ κατεύθυνση (προς το βουνό). Στη συνέχεια μπαίνουμε σε χωματόδρομο και σε 1χλμ περίπου από την εκκίνηση θα δούμε την είσοδο του μονοπατιού. Ανηφορίζουμε παράλληλα με το ρέμα της Αγίας Σωτήρας μέσα σε ελατόδασος για 1,8χλμ, διασχίζοντας το χωματόδρομο 5 φορές μέχρι το ομώνυμο εκκλησάκι που βρίσκεται στα 1200μ.

Από την Αγία Σωτήρα συνεχίζουμε στο χωματόδρομο για 200μ και στα δεξιά μας θα δούμε το μονοπάτι που ανεβαίνει μέχρι το οροπέδιο. Το μονοπάτι ανηφορίζει έντονα μέσα σε ελατόδασος και σύντομα θα δούμε ένα βράχο. Εκεί το μονοπάτι είναι λίγο ασαφές καθώς έχουν πέσει δέντρα, όμως η πορεία μας συνεχίζεται δεξιά από τον βράχο όπου και θα το διακρίνουμε ξανά. Σταδιακά αραιώνουν τα δέντρα και ανεβαίνουμε το λούκι προς το οροπέδιο.

Στο οροπέδιο μπορούμε πλέον να διακρίνουμε τις γύρω κορυφές (Σκίπιζα, Χιονότρυπα και Γκριμπίνι). Κατευθυνόμαστε νότια προς το διάσελο μεταξύ των κορυφών Σκίπιζας (αριστερά) και Χιονότρυπας (δεξιά). Ακολουθώντας την κορυφογραμμή δυτικά σε 800μ απόστασης από το διάσελο προσεγγίζουμε την κορυφή Χιονότρυπα στα 1794μ.

Η κατάβαση προς το οροπέδιο έγινε με ΒΑ πορεία. Σε υψόμετρο 1730μ συναντησαμε το σπηλαιοβάραθρο ή χιονότρυπα της Κανδήλας. Πρόκειται μάλλον για τη λεγόμενη χιονότρυπα καθώς τα χαρακτηριστικά ταιριάζουν με την περιγραφή του συνδέσμου:
Κατά την κατάβαση, λίγο παρακάτω, στα 1600μ συναντήσαμε και 2ο σπηλαιοβάραθρο.

Από το οροπέδιο η επιστροφή από τα ίδια.

Η ανάβαση παρουσιάζει ενδιαφέρον από το διάσελο μέχρι την κορυφή και την επιστροφή στο οροπέδιο, δηλαδή στην εκτός μονοπατιού διαδρομή.

PictographCave Altitude 5,259 ft

Σπηλαιοβάραθρο

Photo ofΔιάσελο μεταξύ Σκίπιζας και Χιονότρυπας Photo ofΔιάσελο μεταξύ Σκίπιζας και Χιονότρυπας Photo ofΔιάσελο μεταξύ Σκίπιζας και Χιονότρυπας

Διάσελο μεταξύ Σκίπιζας και Χιονότρυπας

3η διασταύρωση με χωματόδρομο

4η διασταύρωση με χωματόδρομο

PictographCave Altitude 5,682 ft
Photo ofΣπηλαιοβάραθρο Χιονότρυπα της Κανδήλας (Χιονότρυπα) Photo ofΣπηλαιοβάραθρο Χιονότρυπα της Κανδήλας (Χιονότρυπα) Photo ofΣπηλαιοβάραθρο Χιονότρυπα της Κανδήλας (Χιονότρυπα)

Σπηλαιοβάραθρο Χιονότρυπα της Κανδήλας (Χιονότρυπα)