Ολίγυρτος, διάσχιση κορυφών. Χιονότρυπα(1794μ), Γκριμπίνι(1831μ).

Photo ofΟλίγυρτος, διάσχιση κορυφών. Χιονότρυπα(1794μ), Γκριμπίνι(1831μ). Photo ofΟλίγυρτος, διάσχιση κορυφών. Χιονότρυπα(1794μ), Γκριμπίνι(1831μ). Photo ofΟλίγυρτος, διάσχιση κορυφών. Χιονότρυπα(1794μ), Γκριμπίνι(1831μ).

May 21, 2017
May 2017

near Lávka, Peloponnese (Greece)

20-5-2017. Η διαδρομή ξεκινά από την Πλατεία του χωριού Λαύκα και μέχρι το εκκλησάκι Αγια Σωτήρας υπάρχει χωματόδρομος 5 km που είναι προσβάσιμος με όχημα 4x4. Από εκεί ξεκινά η κυκλική διαδρομή 9,3 Km που καταλήγει στο ίδιο σημείο. Στην αρχή χρειάζεται λίγη προσοχή (το μονοπάτι δεν είναι τόσο ξεκάθαρο) μέχρι να βρούμε την σήμανση του μονοπατιού που οδηγεί στο γούπατο κάτω από την κορυφή Σκίπιζα. Από το γούπατο πήγαμε δεξιά (χωρίς μονοπάτι) ψάχνοντας για την χιονότρυπα που δεν ξέραμε που ακριβώς βρίσκεται και ανηφορίζοντας προς την κορυφή Χιονότρυπα. . Στην πορεία μας βρήκαμε μια μεγάλη τρύπα διαμέτρου 50 μ όπου μέσα υπήρχε μία μικρότερη 4μ που είχε χιόνι. Ισως αυτή να είναι η χιονότρυπα. Στην συνέχεια ανεβαίνουμε σε ανώνυμη κορυφή 1710μ όπου υπάρχει πέτρινη στήλη. Προχωρώντας προς την κορυφή χιονότρυπα συναντάμε ένα εντυπωσιακό σπηλαιοβάραθρο που δεν είναι προσβάσιμο χωρίς εξοπλισμό. Σε όλη την περιοχή διαπιστώσαμε ότι υπάρχουν πολλές μεγαλες σπηλιές τρύπες. Ανηφορίζουμε στην κορυφή Χιονότρυπα (1794μ) όπου κάτω της ξεπροβάλει το οροπέδιο του Λεβιδίου. Απο εκεί συνεχίζουμε προς την κορυφή Γκριμπίνι όπου πριν συναντάμε ανώνυμη κορυφή (1786μ) με πέτρινο τριγωνομετρικό σημείο. Η κορυφή Γκριμπίνι (1831μ) έχει μοναδική θέα αφού είναι είναι η μόνη στην περιοχή που έχει θέα προς τα τρία οροπέδια Φενεού, Στυμφαλίας, Λεβιδίου. Η επιστροφή γίνεται απο μή σημασμένο δρόμο που οδηγεί προς το ρέμα Αγια Σωτήρας και στο ομώνυμο εκκλησάκι. Δύο φορές που συναντάμε γκρεμό μπροστά μας παρακάμπτουμε πηγαίνοντας δεξιά.

Λαύκα - Πλατεία

Αγια Σωτήρα

Γούπατο

Σκίπιζα (1935μ)

Χιονότρυπα

Ανώνυμη κορυφή 1710μ

Χιονότρυπα της Κανδήλας (Σπηλαιοβάραθρο)