oko Kosute

May 30, 2017
May 2017

near Čunčići, Federation of Bosnia and Herzegovina (Босния һәм Герцеговина)

Ishodiste je groblje iznad (prije) sela/zaseoka Milićevići, malo dalje od Delijaša. Od groblja se krene kolskim putem koji vodi sve do izvora Strijela,. i dalje, s lijeve strane Košute. U nekom trenutku ćete izbiti i na makadam koji vodi na Košutu, i pratite ga dok ne skrene na Košutu. Sidjite s makadama i nastavite pravo, nizbrdo. Naići ćete na lijepu stazu koja vodi između Košute i Dugih stijena. Slijedite je 200-300m, ali je morate napustiti strmom livadom, prema potoku, dolje. Dalje samo slijedite potok tj. vododerinu koja će vas na kraju svesti niz jahorinske stijene do Surduka. od Surduka je rokenrol - staza se vidi, bila je odlicna, ali niko tu ne ide jos od 90-ih, pa je prilicno zarasla. Mi smo negdje na pola puta do Milicevica otisli prenisko, a poslije sam vidio da staza vodi vise gore, gdje bi trebalo da je prohodnija.

• GoffMil Oct 22, 2023

I just finished this trail today. Starting at 9h45, ending at 15h15.
    The climb was though, but the scenery is really great.
    The problems began when going down. Going down at around 7 km, I found this part a little bit dangerous (but ok, I am not a climber...).
    But was really difficult : from 7 to 11 km, the path does not exist any more. I had to fight for more than to hours to make my way trough ferns, nettles, brambles, fallen trees.
    So difficult that I cut the end, end went directly to Hamzici...
    Sorry for this, but I think it's better to warn people about this.

• Photo of arbajram
    arbajram Oct 22, 2023

Thanks for the warning. Conditions on the path obviously changed