Photo ofOix - Engorjat del Bosc del Quer - Molí de la Coromina - el Ferrer - Sant Martí de Torralles 2024-05-18 9:51 Photo ofOix - Engorjat del Bosc del Quer - Molí de la Coromina - el Ferrer - Sant Martí de Torralles 2024-05-18 9:51 Photo ofOix - Engorjat del Bosc del Quer - Molí de la Coromina - el Ferrer - Sant Martí de Torralles 2024-05-18 9:51

May 19, 2024
May 2024

near Oix, Catalunya (España)

Aquest dissabte hem tornat a sortir amb el Grup de Muntanyisme dels Enginyers, ens hem aplegat 13 senderistes. La ruta l’ha planificada en Josep Mª Montagut, i l’han acompanyat els companys Josep Aragonès i Miquel Payola, moltes gràcies!!

En Josep Mª en ho explica en aquest escrit, tot i que nosaltres finalment ho hem fet en sentit contrari: “Iniciarem la caminada des del Pàrquing davant de l’església de Sant Llorenç d’Oix just a l’entrada del nucli urbà d’Oix. Comencem amb recorreguts circulars en que haurem de superar un desnivell d’uns 320 m. La primera part d’uns 2 km segueix un recorregut ascendent per la pista d’accés al Mas de la Pineda. Des d’aquest punt ens endinsem per corriols sense gran dificultat dins el bosc, fins al pla de Sapell (3,5 km) punt mes elevat del recorregut (+250m), on podem aprofitar la clariana per esmorzar. Després seguirem per la pista que ens durà fins a Toralles, un petit nucli de població, on el Mercer és el conjunt d’edifici civil més important del poble. Toralles està situat en posició dominant sobre la vall de Carreres, i ens consta que segueix habitat. L'any 2007 hi eren censats 11 habitants. El petit veïnat s’arreplega al voltant de l'església romànica. El conjunt del Mercer i l’església de Sant Martí estan inclosos a l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya que considera que el Mercer, per la seva proximitat a l'església de Sant Martí, estaria inclòs dins la sagrera del temple. La construcció romànica de l’església de Sant Martí, d'una sola nau, te una estructura en volta de canó i conserva part del forrellat romànic i una pica baptismal. Seguirem fins al coll de Mercer (+6km). Des del coll d’en Mercer durant uns 2 km baixarem per un camí dificultós per la serra de Sant Isidre, molt pedregós, que passa per les restes de l’oratori de Sant Isidre, (camí de la transhumància del bestiar que anava de les masies del cap de Creus fins a Setcases), i que ens duu a la clariana de la masia de La Coromina. Arribarem a l’antic Hostal de la Vall de Bac, avui tancat i que era el lloc de parada en el camí de traginers i pastors, i que porta cap a Sant Pau de Seguries. Trencarem a la dreta pel pont del Ferrer, deixant a l’esquerra la Vall de Bac, seguim pel camí que té a la dreta la Riera d’Oix, passant pel molí de la Coromina (completament restaurat), i el bosc del Quer - un tros de camí dificultós fins a la masia del seguer de la Pera- el camí baixa sempre dins del bosc, cap a la vorera de la Riera d’Oix, on retrobarem a la dreta la pista que porta a Cal Quic. Seguirem per la banda esquerra de la Riera que, arriba directament a Oix, a 700 m d’Oix prendrem el camí que deixa a la dreta la masia de La Rodeja i entrarem a Oix per la Font d’Oix i pel carrer Major.”

Cal dir que hem sortit de Barcelona a les 6:30 del matí i ja plovia, hem arribat a Castellfollit i seguia plovent, hem esperat un xic en un restaurant -tot fent un cafè en llet- i hem marxat cap a Oix en plena pluja... però quan hem aparcat i sortit del cotxe, ha deixat de ploure... i no hi ha tornat fins que exactament hem tornat a obrir el cotxe, realment clavat!!! Increïble!!!

Com sempre en bona companyia i excel·lent conversa!! Veureu que hem trobat diverses orquídies que ens han alegrat el camí. Es una ruta fàcil i molt entretinguda, si es vol fer més llarga tan sols cal afegir-hi pujar al Montmajor i al Montpetit ;-)

Ruta circular des de Oix passant per:
- Font del Seguer (7.4 km)
- Cova del Bodelquer (7.8 km)
- Gorgs de la Coromina (9.2 km)
- Font de l'Hostal del Bac (9.8 km)
- Coll de Toralloles (11.2 km)
- Oratori de Sant Isidre (12.1 km)
- Església de Sant Martí de Toralles (13.9 km)
- Coll Sapell (15.3 km)

PictographRiver Altitude 1,496 ft

el Seguer de Pera

safareig

Photo ofMiranda (Engorjat del Bosc del Quer) Photo ofMiranda (Engorjat del Bosc del Quer) Photo ofMiranda (Engorjat del Bosc del Quer)

Miranda (Engorjat del Bosc del Quer)

PictographMountain hut Altitude 1,788 ft

Pont d'Oix

• Photo of Lluís Estartús
    Lluís Estartús May 19, 2024

Magnífica ruta compartida amb els companys del GMEIC.
    Garrotxa en estat pur.
    Magnífic reportatge fotogràfic, Miquel.

• Photo of capita haddock
    capita haddock May 19, 2024

Sí Lluís, una ruta molt ben traçada pel Josep Maria, que ens ha donat el temps just per caminar i no mullar-nos ;-)
    Salut i Cames!!

• Photo of Josepra
    Josepra May 22, 2024

Josepra Bona ruta. Des de abaix vistes maques de Mont Petit i Montmajor. Doncs desde dalt aconsellable pujar i no perdre's les vistes al curta i llarga distància.