Photo ofΟίτη (Παύλιανη, Μεσόραχος, Πυργάκι, Μακρυράχη, Πυρά Ηρακλέους, Ξεροβούνι Ι δυτική, Ξεροβούνι ΙΙ ανατολική, Ανώνυμη, Παύλιανη) Photo ofΟίτη (Παύλιανη, Μεσόραχος, Πυργάκι, Μακρυράχη, Πυρά Ηρακλέους, Ξεροβούνι Ι δυτική, Ξεροβούνι ΙΙ ανατολική, Ανώνυμη, Παύλιανη) Photo ofΟίτη (Παύλιανη, Μεσόραχος, Πυργάκι, Μακρυράχη, Πυρά Ηρακλέους, Ξεροβούνι Ι δυτική, Ξεροβούνι ΙΙ ανατολική, Ανώνυμη, Παύλιανη)

February 19, 2024
February 2024

near Pávliani, Central Greece (Greece)

Κυκλική διάσχιση στην Οίτη με αφετηρία το χώρο στάθμευσης στο Πάρκο Παύλιανης, διασχίσαμε την εύκολη κορυφογραμμή Μεσόραχος όπου στο μέγιστο υψόμετρο αυτής υπάρχει ένα σουρεαλιστικό τριγωνομετρικό σημείο (κολωνάκι), ακολουθήσαμε την πολύ καλή σήμανση του μονοπατιού προς τη νότια πλευρά της γειτονικής κορυφογραμμής όπου υπάρχει η κορυφή Πυργάκι και στη βόρεια άκρη αυτής η κορυφή Μακρυράχη, κατηφορίσαμε έως τη θέση Πυρά Ηρακλέους, ανεβήκαμε στην κορυφή Ξεροβούνι Ι (δυτική), συνεχίσαμε στην απέναντι κορυφή Ξεροβούνι ΙΙ (ανατολική), κατεβήκαμε υψόμετρο και περάσαμε από ανώνυμη κορυφή πάνω από την περιοχή Κέδρος, έπειτα διασχίσαμε την περιοχή Κέδρος και ακολουθώντας μονοπάτια και δασικό δρόμο επιστρέψαμε στην αφετηρία μας λίγο πριν νυχτώσει...
Ειδικότερα για τις κορυφές που περάσαμε:
**Μεσόραχος: 1216m (υπάρχει τριγωνομετρικό)
**Πυργάκι: 1576m (υπάρχει τριγωνομετρικό)
**Μακρυράχη: 1693m (υπάρχει τριγωνομετρικό)
**Ξεροβούνι Ι (δυτική): 1804m (υπάρχει τριγωνομετρικό)
**Ξεροβούνι ΙΙ (ανατολική): 1788m (υπάρχει τριγωνομετρικό)
**Ανώνυμη: 1549m (υπάρχει τριγωνομετρικό)

Η διαδρομή είχε υψηλό βαθμό δυσκολίας λόγω της αθροιστικής ανάβασης που ξεπέρασε τα 1300 μέτρα και το μήκος της διαδρομής που έφτασε τα όρια του ημιμαραθώνιου, δηλαδή 21 χιλιόμετρα. Λόγω του μεγάλου μήκους της διάσχισης, ο προσανατολισμός στο πεδίο δεν ήταν παντού εύκολος, καθώς η Οίτη έχει αρκετά μονοπάτια όπου το καθένα μπορεί να έχει εντελώς διαφορετική κατεύθυνση...

Συνοπτικά η διαδρομή είχε 5 στάδια. Πρώτο στάδιο η ανάβαση από το χώρο στάθμευσης στο Πάρκο Παύλιανης έως την κορυφή Μεσόραχος. Δεύτερο στάδιο η κατάβαση από την ομαλή κορυφογραμμή, το πέρασμα στην απέναντι δασωμένη κορυφογραμμή και η στάση στην κορυφή Πυργάκι. Τρίτο στάδιο η συνέχεια στην ίδια κορυφογραμμή, σύντομη στάση στην κορυφή Μακρυράχη και η κατάβαση έως τη θέση Πυρά Ηρακλέους. Τέταρτο στάδιο η ανάβαση στην κορυφή Ξεροβούνι Ι, έπειτα η συνέχεια έως την κορυφή Ξεροβούνι ΙΙ και η κατάβαση σε μεγάλη χαρακτηριστική λάκα βόρεια της περιοχής Ξεροβούνι. Πέμπτο στάδιο η σταδιακή κατάβαση προς την Παύλιανη, πραγματοποιώντας στάση και σε ανώνυμη κορυφή πάνω από την περιοχή Κέδρος...

Ο καιρός ήταν ήπια χειμερινός με παγωνιά νωρίς το πρωί στα ανήλια σημεία και ειδικά μέσα στη ρεματιά της Παύλιανης, όλη η ημέρα κύλησε με λίγα σύννεφα, ο άνεμος ήταν απών αλλά στις κορυφές είχε διακριτική παρουσία και η διαύγεια ήταν ικανοποιητική. Η χιονοκάλυψη που συναντήσαμε ήταν πενιχρή για μέσα Φεβρουαρίου και μόνο στη βόρεια πλευρά της περιοχής Ξεροβούνι κατεβήκαμε μία χιονισμένη πλαγιά με μαλακό χιόνι...

Οι ξεχωριστές στιγμές της διαδρομής ήταν η υλοποίηση ενός μεγάλου πεζοπορικού γύρου στη νοτιοδυτική Οίτη, η ανάβαση σε 6 κορυφές με την καταπληκτική θέα από αυτές, αλλά και η γενικότερη εμπειρία της βιωματικής προσέγγισης ενός βουνού που δέχεται επισκέψεις συνήθως σε πολύ συγκεκριμένα σημεία...

Στατιστικά από το gps:
Συνολική μέση ταχύτητα (Overall Avg) 2,5 km/h,
Καθαρός χρόνος πεζοπορίας (Moving Time) 7 ώρες και 17 λεπτά,
Συνολικός χρόνος στάσεων (Stopped Time) 1 ώρα και 50 λεπτά

Σημείωση: Η διαδρομή πραγματοποιήθηκε ιδιωτικά.