ΟΙΚ.ΣΠΗΛΙΑ-ΚΟΡ.ΠΡΟΦ.ΗΛΙΑΣ ΚΙΣΣΑΒΟΥ-ΚΑΤΑΦ.ΕΟΣ ΛΑΡΙΣΑΣ

Photo ofΟΙΚ.ΣΠΗΛΙΑ-ΚΟΡ.ΠΡΟΦ.ΗΛΙΑΣ ΚΙΣΣΑΒΟΥ-ΚΑΤΑΦ.ΕΟΣ ΛΑΡΙΣΑΣ Photo ofΟΙΚ.ΣΠΗΛΙΑ-ΚΟΡ.ΠΡΟΦ.ΗΛΙΑΣ ΚΙΣΣΑΒΟΥ-ΚΑΤΑΦ.ΕΟΣ ΛΑΡΙΣΑΣ Photo ofΟΙΚ.ΣΠΗΛΙΑ-ΚΟΡ.ΠΡΟΦ.ΗΛΙΑΣ ΚΙΣΣΑΒΟΥ-ΚΑΤΑΦ.ΕΟΣ ΛΑΡΙΣΑΣ

1947
March 12, 2023
March 2023

near Spiliá, Thessaly (Greece)

Πρόκειται για την κλασική ανάβαση από το χωριό της Σπηλιάς στον Κίσσαβο Λάρισας στην υψηλότερη κορυφή του βουνού, την κορυφή του Προφήτη Ηλία. Η πεζοπορία ξεκινά από τον χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων στον οικισμό της Σπηλιάς. Εκεί ακολουθώντας κατεύθυνση νοτιοανατολική μέσα από τα στενά δρομάκια του χωριού φτάνουμε στα όρια του οικισμού όπου βρίσκουμε χωματόδρομο που συνεχίζοντας στην ίδια κατεύθυνση ανηφορίζει μέσα στο βουνό πλησιάζοντας την μεγάλη κορυφή. Σε υψόμετρο περίπου 930 μέτρων βρίσκουμε στην αριστερή πλευρά του δρόμου την αρχή μονοπατιού το οποίο και ακολουθούμε. Το μονοπάτι αυτό μας οδηγεί σε ομαλή ράχη που φτάνει αρχικά στην προ-κορυφή ΚΟΛΟΝΑΚΙ και λίγο μετά σε τοποθεσία με ποτίστρα και χτιστό προσκυνητάρι. Στην συνέχεια ακολουθώντας το μονοπάτι οδηγούμαστε μπροστά σε δασική ζώνη με κωνοφόρα δέντρα. Εκεί στρίβουμε αριστερά σε μονοπάτι που διασχίζει αυτή την ζώνη με τα μεγάλα δέντρα για να βρεθούμε στην συνέχεια στην αλπική ζώνη του βουνού έχοντας μπροστά μας την κορυφή του Προφήτη Ηλία. Στην συνέχεια το μονοπάτι ανηφορίζει για να μας φέρει σε ράχη η οποία στα δεξιά κατευθύνεται προς την κορυφή. Φτάνοντας στην ράχη αυτή στρίβουμε ελαφρά δεξιά κινούμενη κατά μήκος της για να βρεθούμε τελικά στην υψηλότερη κορυφή του Κίσσαβου, την κορυφή του Προφήτη Ηλία. Αφού επισκεφθούμε το υπόγειο εξωκλήσι του Προφήτη Ηλία ξεκινάμε αρχικά την κατάβαση με βορειοανατολική κατεύθυνση που μας οδηγεί στο εγκαταλειμμένο κτήριο κεραιών του ΟΤΕ. Εκεί αφού εφόσον θέλουμε μπορούμε να το επισκεφθούμε. Λίγο προτού το κτήριο αυτό στα αριστερά βρίσκουμε τον δρόμο που συνδέει οδικώς το χωριό Ανατολή στα αριστερά με τις εγκαταστάσεις του ΟΤΕ στα δεξιά. Εμείς θα στρίψουμε αριστερά με κατεύθυνση προς το χωριό Ανατολή. Στην πρώτη στροφή του χωματόδρομου που είναι δεξιά στροφή) στα αριστερά βρίσκουμε το μονοπάτι που κατευθύνεται προς το καταφύγιο του ΕΟΣ ΛΑΡΙΣΑΣ το οποίο και ακολουθούμε στρίβοντας αριστερά. Το μονοπάτι τελικά τερματίζει στο τέλος της μικρής πίστας χιονοδρομίας που έχει φτιάξει ο ΕΟΣ ΛΑΡΙΣΑΣ την οποία και ακολουθούμε στην κατηφορική της πορεία. Φτάνοντας στην αρχή της που υπάρχει μικρό σπιτάκι στρίβουμε αριστερά σε μεγάλο μονοπάτι που αρχικά μας οδηγεί σε ποτίστρα με τρεχούμενο νερό και λίγο παρακάτω στο μεγάλο ορειβατικό καταφύγιο του ΕΟΣ ΛΑΡΙΣΑΣ. Εκεί βρίσκουμε και τον ασφαλτόδρομο που έρχεται από το χωριό της Σπηλιάς. Στο σημείο αυτό ολοκληρώνεται η πεζοπορική μας διαδρομή με την οποία ξεκινώντας από το χωριό Σπηλιά πραγματοποιήσαμε ανάβαση στην κορυφή του Προφήτη Ηλία και μετά κατηφορίσαμε μέσω άλλου μονοπατιού αρχικά στο παλιό κτήριο κεραιών του ΟΤΕ και μετά μέχρι το καταφύγιο του ΕΟΣ ΛΑΡΙΣΑΣ όπου και ολοκληρώθηκε η πεζοπορία μας.