ΟΙΚ.ΔΙΣΤΡΑΤΟ-ΟΙΚ.ΒΟΒΟΥΣΑΣ

March 26, 2023
March 2023

near Dístrato, Epirus (Greece)

Πρόκειται για την κλασική πεζοπορική διαδρομή που μέσα από ένα σύμπλεγμα μονοπατιών και δρόμων συνδέει τον οικισμό του Δίστρατου με τον οικισμό της Βοβούσας. Η πεζοπορία ξεκινά από την πάνω πλευρά της κεντρικής πλατείας του Δίστρατου που υπάρχει μεγάλο καλντερίμι-δρόμος το οποίο και ακολουθούμε. Βγαίνοντας ο δρόμος από τα όρια του χωριού γίνεται χωματόδρομος και σε λίγο συναντάμε διακλάδωση στην οποία ακολουθούμε τον δεξιό κλάδο σε άλλο χωματόδρομο. Σε ύψος περίπου 1100 μέτρων εγκαταλείπουμε τον χωματόδρομο στρίβοντας δεξιά σε μονοπάτι το οποίο κινείται παράλληλα με τον δρόμο αυτό τερματίζοντας και πάλι στον δρόμο που εγκαταλείψαμε προηγουμένως αλλά αρκετά υψηλότερα. Βγαίνοντας στον δρόμο αυτό στρίβουμε στην αριστερή του κατεύθυνση και αφού προσπεράσουμε στα αριστερά μας ποτίστρα με τρεχούμενο νερό λίγο μετά βρίσκουμε στην αριστερή πλευρά του δρόμου την συνέχεια του μονοπατιού το οποίο και ακολουθούμε. Μόλις προσπεράσουμε στα αριστερά μας μεταλλικό προσκυνητάρι το μονοπάτι γίνεται κατηφορικό και σε λίγο τερματίζει προσωρινά σε δασικό δρόμο στον οποίο στρίβουμε αριστερά. Σε λίγο στην δεξιά πλευρά του χωματόδρομου βρίσκουμε την συνέχεια του μονοπατιού με κατεύθυνση προς την Βοβούσα το οποίο και ακολουθούμε. Το μονοπάτι στην κατηφορική του πορεία προς την τοποθεσία Βάλια Στάθη διακόπτεται προσωρινά από δασικό δρόμο στον οποίο στρίβουμε αριστερά και σε λίγο βρίσκουμε στην δεξιά πλευρά του χωματόδρομου την συνέχεια του μονοπατιού το οποίο και ακολουθούμε στρίβοντας δεξιά σε αυτό. Το μονοπάτι αφού διασχίσει μικρό ρέμα με νερό συναντά για πρώτη φορά το ρέμα Στάθη το οποίο και διασχίζουμε εύκολα αφού ακόμη το ρέμα αυτό έχει μικρό πλάτος. Στην συνέχεια και πάλι συναντά μικρό χωματόδρομο στον οποίο στρίβουμε δεξιά για να βρούμε λίγο παρακάτω στην δεξιά πλευρά του δρόμου την συνέχεια του μονοπατιού. Προσπερνάμε για δεύτερη φορά το ένα από τα δύο ρέματα που αποτελούν πηγές του ρέματος Στάθη και λίγο παρακάτω συναντάμε την δεύτερη πηγή-ρέμα του ρέματος Στάθη, λίγο προτού ενωθεί με το προηγούμενο ρέμα που διασχίσαμε. Σε αυτήν όμως την διάσχιση του ρέματος θα πρέπει να βγάλουμε τα παπούτσια αφού είναι μεγάλο σε πλάτος. Το μονοπάτι τελικά αφού διασχίσει την μεγάλη κοιλάδα Βάλια Στάθη φτάνει σε χωματόδρομο στον οποίο ακολουθούμε την δεξιά του κατεύθυνση. Ο χωματόδρομος αυτός ο οποίος κινείται παράλληλα με τον Αώο ποταμό που τον έχουμε στα δεξιά μας και αρκετά χαμηλότερα έχοντας διανύσει αρκετά χιλιόμετρα και αφού προσπεράσει στα αριστερά διαμορφωμένη πηγή νερού φτάνει στην τοποθεσία Παλαιομονάστηρο. Ο χωματόδρομος αφού διασχίσει την τοποθεσία αυτή φτάνει σε διασταύρωση με μονοπάτι στα δεξιά το οποίο και ακολουθούμε στρίβοντας δεξιά σε αυτό. Το μονοπάτι τερματίζει σε άλλο μεγαλύτερο μονοπάτι στο οποίο στρίβουμε δεξιά και το οποίο ακολουθώντας και αυτό κατηφορική πορεία κατευθύνεται προς το ρέμα Καταρράκτης. Φτάνοντας στο ρέμα αυτό το διασχίζουμε χρειάζοντας όμως για δεύτερη φορά να βγάλουμε τις αρβύλες μας αφού είναι μεγάλο σε πλάτος. Στην άλλη πλευρά του ρέματος Καταρράκτης βρίσκουμε την συνέχεια του μονοπατιού που μας οδηγεί στο τέλος του σε διασταύρωση με χωματόδρομο στον οποίο και στρίβουμε στην δεξιά του κατεύθυνση. Τον χωματόδρομο αυτό τον ακολουθούμε μέχρι το τέλος του στον ασφαλτόδρομο της επαρχιακής οδού ΓΡΕΒΕΝΩΝ-ΒΟΒΟΥΣΑΣ στον οποίο στρίβουμε δεξιά με κατεύθυνση προς την Βοβούσα. Συνεχίζουμε στον ασφαλτόδρομο ο οποίος μπαίνοντας στο χωριό της Βοβούσας το διασχίζει μέχρι να φτάσουμε στην κεντρική πλατεία του χωριού. Εκεί, στην κεντρική πλατεία της Βοβούσας η πεζοπορία μας ολοκληρώνεται έχοντας ξεκινήσει από το χωριό Δίστρατο όπου ακολουθώντας την πεζοπορική διαδρομή ΔΙΣΤΡΑΤΟ-ΒΟΒΟΥΣΑ που είναι τμήμα του ευρωπαϊκού μονοπατιού Ε6 μας οδήγησε στο κέντρο της Βοβούσας που ολοκληρώθηκε η πεζοπορίας μας.