Photo ofÒdena - Castell d'Òdena - Puig d'Aguilera (100 Cims no essencial) - Mirador de l'Anoia [Anoia]. Photo ofÒdena - Castell d'Òdena - Puig d'Aguilera (100 Cims no essencial) - Mirador de l'Anoia [Anoia]. Photo ofÒdena - Castell d'Òdena - Puig d'Aguilera (100 Cims no essencial) - Mirador de l'Anoia [Anoia].

February 24, 2024
February 2024

near Òdena, Catalunya (España)

Ruta circular en sentit anti-horari, des de l'Església de Sant Pere Apòstol (Òdena) passant per:
- Castell d'Òdena (0.5 km)
- Ermita de Sant Miquel (1.1 km)
- Pantà de Can Macià (3.5 km)
- Puig d'Aguilera (6.1 km)
- Mirador de l'Anoia (6.7 km)
- Pont de Ventaiols (9.6 km)
- Font Puig d'Aguilera (10.3 km).

Aproximació:

Circulem amb el cotxe des de la nostra vila, Castellar del Vallès (Vallès Occidental), per la carretera de Terrassa C-1415a, i només entrar a Terrassa seguim per la Av. de Font i Sagué i deseguida agafem la B-40, inaugurada fa pocs dies (16-02-2024), i que enllaça en pocs kilòmetres el Vallès Occidental amb el Baix Llobregat i de refiló amb l'Anoia. Aquesta B-40 també és pot agafar des de la C-58, si és ve d'altres municipis com Sabadell, Sant Quirze, la mateixa Terrassa, etc...
Circulem per la B-40 fins el final d'aquesta (Abrera/Esparreguera) i enllacem amb l'autovia A-2 direcció Igualada fins la sortida 557, i continuem poca estona per la BV-1106, per arribar al municipi d'Òdena.
Estacionem a l'aparcament del Poliesportiu municipal d'Òdena (asfaltat i gratuït) i comencem la ruta !!!.

Sortim de l'aparcament i just per darrere passem al costat de l'Església de Sant Pere Apòstol, i seguit de l'ajuntament.
Pugem pel carrer Jaume I, i arribem al Castell d'Òdena; al voltant del castell hi ha les ruïnes del nucli antic, i les restes de les muralles, però nosaltres només ens centrem en la torre del castell.

Continuem pels carrers del municipi i arribem a l'Ermita de Sant Miquel.
Seguim caminant pels carrers, fins que entrem al camí de les vinyes, una pista forestal que travessa una sèrie de camps.
Passem al costat de les Caves Bohigas/Can Macià, i seguit la Font de Can Macià.
Seguim per pista fins que entrem en un sender/corriol que amb forta pujada (aquest és l'únic tram que considerem com moderat de la ruta i ón és concentra gairebé tot el desnivell) i ens deixa en el Mirador d'Aguilera.

Gaudim de les vistes i caminem pocs metres més i ja hem arribat al Puig d'Aguilera (626m) 💯 Cims (no essencial) de la FEEC.

És una muntanya que es troba entre els municipis de Castellolí i Òdena, a la comarca de l'Anoia.
El nom d'aquest puig, Aguilera, prové del llatí "aquilaria" que vol dir lloc on nien les àguiles.
Al cim podem trobar-hi un vèrtex geodèsic (referència 277115001), envoltat d'arbres i arbustos que tapen les vistes.
Al costat és troba les ruïnes de l'antic observatori antiaeri de l'exèrcit de la república.

Baixem per la pista forestal i arribem al Mirador de l'Anoia, amb bones vistes de bona part de la comarca.
Seguim per pista fins entrar en un sender per ón baixem fins tornar a sortir a una altra pista, i poc després tornem a entrar en un altre sender que ens porta a una nova pista.
Passem pel Pont de Ventaiols i arribem al Raval d'Aguilera, un grup de cases arrenglerades formant un sol carrer.
Parem per menjar una mica de fruita, en una petita zona de descans amb taula i bancs de fusta. Sortim del Raval, passem per Can Jorba Vell, i seguim caminant fins arribar de nou a Òdena, i el lloc d'aparcament.

Una molt bona ruta seguida amb el track de @Tetititu, impecablement descrita i detallada per part d'ell.

El temps empleat és pujant fort, i baixant trotant en alguns curts trams, fent curtes parades, i dos més llargues, una al cim, i l'altra a la zona de descans del Raval d'Aguilera.
No recomanem fer-la en temporada estival, per la nul·la ombra en els trams de les pistes.

El Puig d'Aguilera, està inclòs en el llistat dels 💯 Cims (no essencial) de la FEEC.

Photo ofAparcament del Poliesportiu municipal d'Òdena (gratuït). Photo ofAparcament del Poliesportiu municipal d'Òdena (gratuït). Photo ofAparcament del Poliesportiu municipal d'Òdena (gratuït).

Aparcament del Poliesportiu municipal d'Òdena (gratuït).

PictographCastle Altitude 1,339 ft

Castell d'Òdena.

Ermita de Sant Miquel.

Panoràmica del Puig d'Aguilera.

Can Macià/Caves Bohigas.

Font de Can Macià.

Photo ofEsquerra, i vistes del Puig d'Aguilera. Photo ofEsquerra, i vistes del Puig d'Aguilera. Photo ofEsquerra, i vistes del Puig d'Aguilera.

Esquerra, i vistes del Puig d'Aguilera.

Mirador d'Aguilera.

Photo ofPuig d'Aguilera (626m) (100 Cims no essencial). Photo ofPuig d'Aguilera (626m) (100 Cims no essencial). Photo ofPuig d'Aguilera (626m) (100 Cims no essencial).

Puig d'Aguilera (626m) (100 Cims no essencial).

Mirador de l'Anoia.

Esquerra, deixem pista i entrem en sender.

PictographBridge Altitude 1,428 ft

Photo ofEl Raval d'Aguilera, zona de descans. Photo ofEl Raval d'Aguilera, zona de descans. Photo ofEl Raval d'Aguilera, zona de descans.

El Raval d'Aguilera, zona de descans.