Od Magliča grebenom do Čikera i Usovice do Magliča

Photo ofOd Magliča grebenom do Čikera i Usovice do Magliča Photo ofOd Magliča grebenom do Čikera i Usovice do Magliča Photo ofOd Magliča grebenom do Čikera i Usovice do Magliča

May 7, 2013
May 2013

near Maglič (Serbia)

Ovoje vrlo atraktivna grebenska ali teška tura. Sam srednjovekovni stari grad Maglič je i više nego atraktivan, dominira nad ibarskom magistralom, kao neki stožer, koji čuva put i putnike. Međutim, pogled sa grebena iznad samog grada Maglič, koji ga okružuje i dolazi do vrha Čiker i Usovica koji je ujedno i naviši vrh planine Stolovi, još je atraktivniji i pruža pogled od Željina na istoku do Radočela i Troglava na zapadu. Staza je samo jednim delom markirana, ima izvora pitke vode na blizu Usovice( ali je voda zamućena), a povremeno je i tehnički vrlo zahtevna zbog naglog gubljenja visine. To je naročito izraženo pri kraju, kada se takoreči strmo spustate niz greben, blizu železničkog mosta kod starog grada Maglič. Kada je nas pet članova PD Jastrebac iz Kruševca izvodilo ovu akciju( 06.05.2013.), bilo je dosta zmija. Zato treba dobro obratiti pažnju i biti dodatno oprezan. Preporuka je da se akcije izvode u aparilu i oktobru, pre svega zbog zmija i velike vrućine. Staza samo delimično vodi kroz šumu, tako da pored zmija treba računati i na jako sunce, kojeg stene i greben još više pojačavaju. Ovaj trek je kraći za dva tri kilometra, jer sam imao problema sa android telefonom prilikom starta Oruxmap programa za navigaciju.

• Photo of aknozama
    aknozama May 13, 2013

Dopada mi se trek..moracu da ga prepesacim :) pozdrav