Obedska bara - Kupinovo - kružna tura

Photo ofObedska bara - Kupinovo - kružna tura Photo ofObedska bara - Kupinovo - kružna tura Photo ofObedska bara - Kupinovo - kružna tura

October 3, 2021
October 2021

near Kupinovo, Vojvodina (Serbia)

Napomena 1: Početkom oktobra je sve suvo i prohodno. Pre toga smo bili u martu kada ovu rutu nije bilo moguće proći zbog visokog vodostaja.

Napomena 2: Usput ima par drvenih osmatračnica koje su u trenutku našeg obilaska bile u jako lošem stanju pa se ne preporučuje penjanje iz bezbednosnih razloga.

Vozilo možete parkirati kod crkve Svetog Luke u Kupinovu. Šetnja započinje izlaskom kroz dvorište Etno kuće i prelaskom preko drvenog mostića. Sledi obilazak ostataka srednjevekovne tvrđave Kupinik. Potom se hoda isušenim delom Obedske bare koji je u ovo doba godine polje mirišljave nane i mesto za ispašu krava sa nekoliko velikih pojila. Nastavak je kroz prelepu šumu planski posađenih topola sve do crkve Svete majke Angeline. Ovde smo se bavili i plogging-om jer je na livadi oko crkve pobacano dosta plastičnih boca. Sledi šumski makadamski put sve do table koja usmerava na turističku šumsku stazu za povratak do polazne tačke. Ovaj deo je poprilično zarastao i u pojedinim delovima izgleda kao da i nema staze ali se na nekim drvima vidi stara markacija. Uz malo dodatnog opreza lako se prolazi (mi smo išli sa troje dece 11-13g.).
Šetnju smo završili posetom Etno kući gde su nam ljubazni ljudi iz TO Pećinci dali puno korisnih informacija o Obedskoj bari. Takođe su nam ispričali i prelepu priču o istoriji ovog kraja uz ulaznicu za obilazak ovog autentičnog kompleksa po simboličnoj ceni od 100RSD.
Preko puta, u restoranu "Šanac", može se pojesti odličan gulaš od divljači uz muziku lokalnih tamburaša.