نیاول به هالی دشت

May 22, 2022
May 2022

near Nīāvol, Gīlān (Iran)

برنامه اجرا شده ( نیمه تخصصی )

#باشگاه_کوهنوردی_اته_کو

#تعداد_همنوردان: ۸۲ نفر

#گزارش_برنامه:

درود بر همگی
بعد از یک تعطیلی دو ماهه به دلیل شرایط حاد بیماری کرونا و با استعلام و هماهنگی اداره ورزش و جوانان و با در بهتر شدن شرایط این بیماری اولین برنامه سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی شد.
باشگاه اته کوه پاییز سال ۹۹ پیمایش نیاول به پنو اطاقور را در برنامه خود داشت اما این بار با انجام دادن بررسی های لازم تصمیم بر این شد تا از نیاول دیلمان به سمت هالی دشت املش حرکت کنیم.
ساعت ۵ صبح از شهرستان لنگرود با ۴ خودروی مینی بوس حرکت خود را به سمت سیاهکل و دیلمان و پس از آن به سمت کوه_پس و نیاول ادامه دادیم. از شهرستان لنگرود تا روستای نیاول حدود دوست زمان نیاز است.
در طول مسیر دشتهای زیبای منطقه و گلهای متنوعی را میتوان مشاهده کرد.
پس از رسیدن به روستای نیاول و آماده شدن همنوردان و مشخص شدن مسئولیت ها حرکت خود را آغاز کردیم.
بعد از روستای نیاول و در بالای دشتی این روستا صرف صبحانه انجام شد و مسیر را از جاده خاکی ادامه دادیم تا به دو راهی رسیدیم.
سمت راست جاده به منطقه چاک دشت و روستای اطراف و خصیل دشت منتهی میشود. سمت چپ جاده به سمت تیری _ین و روستای پنو اطاقور و مسیر دره به سمت جاده منتهی به هالی دشت.
مسیر دره را ادامه دادیم و پس از ۱ ساعت به جاده رسیدیم.
مابقی مسیر جاده ای و پوشش جنگلی بود و ارتفاع این مسیر تا هالی دشت از ۱۵۵۰ تا ۱۳۰۰ متغیر بوده و شیب و سرپایینی آنچنانی نداشتیم اما کل مسافت ۲۷ کیلومتر بود که پیمایش خوبی انجام شد.
در طول مسیر چند آبشار وجود دارد و در ساعت ۱:۳۰ برای صرف نهار توقف کردیم و سپس مسیر خود را ادامه دادیم.
مسیر جنکلی بکر و بسیار زیبا که با صدای پرندگان نیز همراه بود.
در نهایت ساعت ۷ غروب به هالی دشت و کنار خودروها رسیدیم. در هالی دشت نیز سرویس بهداشتی ، آب و یک قهوه خانه وجود دارد که پس از کمی توقف به سمت شهرستان لنکرود حرکت کردیم.

جا دارد از همه عزیزان که همکاری لازم را با باشگاه داشتند تشکر و قدردانی کنیم و تشکر ویژه از افراد مسئول در این برنامه

#اطلاعات_کلی_مسیر:

#مسافت_طی_شده_با_خودرو: حدود ۲ ساعت

#پیمایش_انجام_شده: ( رفت و برگشت )
۱۱ ساعت (با احتساب زمان استراحت)