Nüzhetiye Şelalesi sırt hattı

November 21, 2020
November 2020

near Nüzhetiye, Kocaeli (Türkiye)

Avrasya Dağcılık olarak "81 İl 81 Rota" projemiz kapsamında 21 Kasım 2020 Cumartesi günü gerçekleştirdiğimiz günübirlik doğa yürüyüşü etkinliğimizin kaydıdır.

Nüzhetiye Şelalesi, Kocaeli ilinin Gölcük ilçesi sınırlarında kalıyor. Nüzhetiye Köyü, Gürcü ağırlıklı güzel bir köy. Tarihi camisi görülmeli.

Şelale, köyden yaklaşık 2,5 km mesafede. Klasik rota, köyün 1 km ilerisinde yer alan alabalık tesisinden geçiyor.

Sabah 9 buçuk gibi köyde olduk. İzmit'ten Hasan Okutan abimiz ekibimize köyde katıldı.
Direkt şelaleye ulaşmak istemediğimizden farklı bir rota çizmek istedik. Köyün kuzeyinden Yuvacık yönünden gelen sırt hattına ulaştık. Sırt hattından şelalenin yer aldığı dere vadisine alçaldık. Yer yer zaman kazanmak için patikalardan vazgeçip ormanın derinliklerine daldık. Zorlu bir inişle dere yatağına ulaştık. Bu noktada ip açmamız gerekti. İniş noktasının sağından daha rahat iniş noktaları aranabilir.
Dere yatağını takip ederek şelaleye varıp klasik rota üzerinden köye döndük.

PictographWaterfall Altitude 1,570 ft

PictographWaterfall Altitude 1,661 ft

PictographPicnic Altitude 1,433 ft

• Photo of tayfunozaltin
    tayfunozaltin Sep 25, 2021

Şelaleye iniş kısmında resmen duvar gibi dik bir yerden iniyorsunuz. 3 farklı noktadan deneme yaptık fakat inemedik. Tırmanış ekipmani/ip lazım.

• Photo of fthtl
    fthtl Sep 25, 2021

Evet, iniş noktasının sağından daha rahat noktalar aranabilir. Biz de ip açmak zorunda kaldık.

Açıklamaları daha detaylı yazmakta yarar var. Buna dikkat edeceğim. Teşekkürler.

• Photo of tayfunozaltin
    tayfunozaltin Sep 25, 2021

Yapıcı yaklaşımınız için teşekkürler.
    Bugün çok zorlandık şelale kısmında, zor bir tecrübe oldu. :)
    En sonunda ipsiz olamayacağına kanaat getirip yukarı çıktık.
    Yine de rota için çok teşekkürler.