Núria - Thues (Carança) en 1 dia

October 11, 2015
October 2015

near Queralbs, Catalunya (España)

Caminada des del Santuari de Núria a Thues (Gorges de Carança) en un sol dia (22.5 quilòmetres). ATENCIÓ: Si deixes el cotxe a Ribes de Freses i vols fer aquesta caminada en un sol dia, cal ésser molt curosos amb els horaris, ja que no hi ha moltes alternatives de transport públic.

El recorregut (22,5 km) és preciós amb tres zones molt marcades. La pedregosa pujada al Noucreus, des d'allà un bonic prat immers en un mar de pedres, fins arribar al Refugi de Ras de Carança, on trobarem un bosc, que a la tardor, és digne d'admiració.

Per quadrar els horaris d'autobús i tren i poder tornar a Ribes de Freser cal matinar, anar una mica ràpids, no encantar-se gaire. Al final us deixem un resum de com ho vam fer nosaltres.

Podeu deixar el cotxe a l'estació de Ribes enllaç, Allà agafar el primer cremallera cap al Santuari de Núria (7.50 h). Iniciarem el recorregut (8.40 h) cap al Noucreus, és l'única ascensió de tota la ruta, i sense dubte són els 5 quilometres més difícils de la jornada. Ara bé, les vistes que tindrem al cim ben valen la suada que ens suposarà (10.30 h)

D'allà cal començar el descens cap a la dreta, adreçant-nos cap a un parell de llacs, continua un camí ben marcat i fitat que ens porta a una vall coberta de pedres, rierols i llacs. Finalment, unes hores més tard (13.20 h) arribarem al refugi de Ras de Carança. Si voleu fer aquesta excursió en dos dies, és un preciós lloc per passar la nit.

Nosaltres vam fer una visita al refugi, van menjar uns fruits secs i vam continuar pel camí de la dreta, enganxat al riu. ATENCIÓ: El nostre track conté un error que vam cometre, pujant pel camí de l'esquerra, eviteu-ho i us estalviareu una pujadeta.

Comença aquí un bosc humit preciós, que a la tardor és encisador. Aquest bosc ens portarà a les Gorges de Carança (15.15 h). En l'últim tram hem hagut de córrer una mica, ja que l'hora del primer autobús se'ns venia a sobre.

A partir d'aquí cal seguir el camí marcat (fites grogues) que ens portarà al pàrquing. ATENCIÓ: Al quilòmetre 20, hi ha una bifurcació. El camí de la dreta segueix per una escala de ferro i una passarel·la, mentre que el de l'esquerra ho fa en pla al costat del riu.

El camí de l'esquerra és més planer i segueix una pista foradada a la roca, mentre que el de la dreta és un trencacames constant, aquesta és l'alternativa més difícil i que us portarà més temps. Nosaltres vam agafar aquesta.

Un cop arribats al pàrquing (16.40 h) cal adreçar-se al final del mateix, ficar-se al poble fins trobar un pont a la dreta, el travessarem i girarem tot seguit a l'esquerra (Rue de la Soulane) . Aquest carrer ens portarà a la carretera, veurem una oficina de Correus, i davant la parada d'autobús.

Per fer-ho en un dia cal agafar el bus de els 17.05 hores que només funciona de Dilluns a Dissabte (aquí teniu els horaris), baixar a Mont Luois (17.30 h) i agafar una altre bus cap a Bourg Madame (18.15 h).

Allà caldrà creuar el carrer en direcció Puigcerdà fins arribar a una gran rotonda (amb una benzinera), continuarem per la carretera que queda a l'esquerra de la rotonda fins arribar (un quilòmetre i mig més tard) a una altra rotonda amb la figura d'un jugador de hoquei.

En aquesta rotonda, a la dreta veurem una altra benzinera Repsol on està l'estació de RENFE de Puigcerdà. El darrer tren surt a les 19.06 h en direcció a Barcelona, encara que nosaltres vam baixar a Ribes de Freser (19.50 h) on teníem el cotxe.