Βέρνο : Νυμφαίο- Κορυφές Γουναρά - Μαύρου Δάσους 18/12/22

Photo ofΒέρνο : Νυμφαίο- Κορυφές Γουναρά - Μαύρου Δάσους 18/12/22 Photo ofΒέρνο : Νυμφαίο- Κορυφές Γουναρά - Μαύρου Δάσους 18/12/22 Photo ofΒέρνο : Νυμφαίο- Κορυφές Γουναρά - Μαύρου Δάσους 18/12/22

December 18, 2022
December 2022

near Nymfaío, West Macedonia (Greece)

Η πορεία ξεκινά απο το χώρο στάθμευσης έξω από το Νυμφαίο, με πορεία προς το Λάκκο του Δεσπότη. Στην αρχή κινούμαστε στην άσφαλτο και στην συνέχεια μέσο χωματόδρομου φτάνουμε μετά απο λίγο στην τεχνίτη λίμνη (Φράγμα) του Δεσπότη.
Στην συνέχεια πάλι απο χωματόδρομο συνεχίζουμε την πορεία μας προς την κορυφή Γουναρά.
Σήμανση δεν υπάρχει σε όλο την πορεία.
Σε κάποιο σημείο που είναι σημειωμένο με waypoint αφήνουμε τον δασικό δρόμο και μπαίνουμε σε ενα μικρό αλλά έντονα ανηφορικό μονοπάτι που μας οδηγεί στην κορυφή Γουναρά.
Η κορυφή είναι στην ουσία ένας λόφος με υψόμετρο περίπου 1750 μέτρα με ένα μικρό σχηματισμό από μικρούς βράχους.
Από εκεί συνεχίζουμε στην ουσία στην κορυφογραμμή με κατεύθυνση την κορυφή του Μαύρου Δάσους
Η πορεία είναι ομαλή αλλά και πάλι κινούμενη εκτός μονοπατιού ( που δεν υπάρχει άλλωστε)
Η κορυφή του Μαύρου Δάσους είναι πάλι με ενα σχηματισμό απο βράχους αλλά αυτήν την φορά ακόμα ποιο μεγάλους
Στην βάση του βράχου υπάρχει και μια τρύπα όπου σύμφωνα με πληροφορίες απο τον Αρκτούρο είναι φωλιά Αρκούδας ( Αρκουδοτρυπα)
Μετά την αναγκαστική στάση για κολατσιό αρχίζει η κατάβαση
Στην αρχή βγαίνουμε σε ενα ξέφωτο μέχρι να πλησιάσουμε το Μαύρο Δάσος. Ενα έντονα πυκνό δάσος απο Οξιές και Μαύρη Πεύκη.
Η κατάβαση είναι πολύ έντονη μεγάλη κλίση και χωρίς την ύπαρξη μονοπατιού. Στην ουσία είναι ελεύθερη κατάβαση όπου υπάρχει άνοιγμα
Κάποια στιγμή συνανταμε δασικό δρόμο και τον ακολουθούμε
Ο δασικός δρόμος φτάνει μετά απο κάποια απόσταση σε μία διασταύρωση όπου δεξιά πηγαίνουμε για το εγκαταλειμμένο χωριό την Περικοπή και αριστερά για το Νυμφαιο.
Η συνέχεια ανούσια αφου η κίνηση γίνεται στον δασικό δρόμο μέχρι το χωριό
Λίγο πριν το Νυμφαίο αφήνουμε τον χωματόδρομο και δια.μεσου μιας έντονης κλίσης πλάγια κάνουμε ενα κόψιμο το οποίος φέρνει στο μικρό ποταμό που κυλά ακριβώς έξω απο το Νυμφαίο και κάτω απο το χώρο του πάρκιγκ
Γενικά η διαδρομή ειναι.ευκολη ακόμα και για αρχάριους.
Νερό δεν συναντήσαμε πουθενά στην διαδρομή όπως επίσης και καμιά σήμανση.
Όλη η διαδρομή είναι μέσο ασφάλτου, χωματόδρομου, δασικούς δρόμου . Μονοπάτι δεν υπάρχει. Όμως η κίνηση μέσα σε δάσος Οξιάς θα αποζημίωση τον πεζοπόρο που θέλει να κάνει μία σχετικά χαλαρή βόλτα

Αριστερά στο μονοπάτι

Συνάντηση με άσφαλτο

Αφήνουμε την άσφαλτο και περνούμε το μονοπάτι αριστερά πεις το ποτάμι

Φράγμα Δεσπότη

Λάκκος του Δεσπότη

Με άσφαλτο. Πάμε αριστερά

Αφήνουμε την άσφαλτο και περνούμε μονοπάτι απέναντι στην.ππλαγια

Διασταύρωση

Αφήνουμε τον χωματόδρομο και περνούμε το μονοπάτι

Αρκουδοτρυπα

Διασταύρωση με δασικό δρόμο

Αφήνουμε το μονοπάτι το απότομο και μπαίνουμε σε δασικό δρόμο

Διασταύρωση

Δεξιά ο δρόμος πηγαίνει για Περικοπή μια απόσταση περίπου 4 χιλιόμετρα. Εμείς στρίβουμε δεξιά για Νυμφαίο

Ρυάκι

• Photo of Ηλίας Λευκόπουλος
    Ηλίας Λευκόπουλος Dec 18, 2022

Eνδιαφέρουσα πρόταση για όποιον θέλει να συνδυάσει μια Κυρικάτικη επίσκεψη στο γραφικό Νυμφαίο με έναν περίπατο στην γύρω περιοχή.