Νότια Πίνδος Παχτούρι Τσιγκόρι Αθαμανία / South Pindus Pachtouri Tsigkori Athamania

Experts only
June 4, 2019
June 2019

near Pachtoúri, Thessaly (Greece)

Διάσχιση από το χωριό Παχτούρι μέχρι την κορυφή Τσιγκόρι και ακολούθως κατέβασμα προς το χωριό Αθαμανία.
Από το Παχτούρι ακολουθούμε ωραίο μονοπάτι, με καγκέλια σε ένα σημείο, μέχρι ράχη που μας βγάζει στην κορυφή Τσιγκόρι.
Στην συνέχεια ακολουθούμε την κορυφογραμμή, βορειοδυτικά προς Παχτουρνιάσκα, όπου και συναντάμε απότομο σκαλί (σημείο "Prosohi"). Το προσπερνάμε με προσεκτική καταρρίχηση για αρκετά μέτρα (τοπικής δυσκολίας ΙΙΙ βαθμού).
Εναλλακτικώς σε αυτό το σημείο μπορούμε να κινηθούμε σε ράχη που φεύγει δεξιά και βρίσκουμε το πιο βατό πεδίο για να κατέβουμε χαμηλότερα αριστερά μας.
Στην παρούσα καταγραφή μετά το σκαλί τραβερσάρουμε διαγωνίως δεξιά, ακολουθώντας αχνό μονοπάτι και βγαίνουμε στη Μακρυά Ράχη (Περτούσα) έχοντας εντυπωσιακή θέα αριστερά προς την συνέχεια της ορθοπλαγιάς της Παχτουρνιάσκας και μπροστά προς την Κακαρδίτσα.
Ακολουθούμε τη Μακρυά Ράχη και πιο κάτω βρίσκουμε δύο διαδοχικά περάσματα προς τα αριστερά (σε κοντινή απόσταση μεταξύ τους).
Το πρώτο πέρασμα (σημείο "Katev1"), χωρίς ουσιαστική δυσκολία, δεν έχει μονοπάτι. Το δεύτερο πέρασμα όμως (σημείο "Katevasma") αποτελεί παλιό μονοπάτι (με λίγους κούκους) που κατεβάζει χαμηλότερα και μας πάει προς ράχη αριστερά (σημείο "Raxi").
Από τη ράχη έχουμε θέα απέναντι προς στην ορθοπλαγιά της Παχτουρνιάσκας και στο τρύπιο λιθάρι, εντυπωσιακό σχηματισμό.
Ακολουθούμε λίγο τη ράχη και μετά πάμε αριστερά μέσα στην κοιλάδα (στάνη - σημείο "Stani2").
Ακολούθως μέσω μονοπατιού και χωματόδρομων φτάνουμε στον κεντρικό χωματ/μο (σημείο "Kentr dromos") που μας πάει στην Αθαμανία.
Λίγο πριν το χωριό περνάμε το Μουτσαριώτικο ρέμα (βγάζουμε άρβυλα).
Ο χαρακτηρισμός "μόνο για έμπειρους" δόθηκε κυρίως εξαιτίας της καταρρίχησης που απαιτήθηκε ενώ κατά τα άλλα η διαδρομή είναι πεζοπορική. Επίσης δεν υπάρχει σήμανση εκτός από κάποιες κορδέλες στην ανάβαση μέχρι το Τσιγκόρι.