Norg, wandeling Langeloërduinen en Schillenveen

Photo ofNorg, wandeling Langeloërduinen en Schillenveen Photo ofNorg, wandeling Langeloërduinen en Schillenveen Photo ofNorg, wandeling Langeloërduinen en Schillenveen

September 7, 2019
September 2019

near Norg, Drenthe (Nederland)

Mooie wandeling vanuit het pittoreske Norg door de bossen van de Langeloërduinen, langs de akkers aan de rand van het bos naar het Schillenveen.
Door het bosgebied achter camping De Norgerberg en langs de molen Noordenveld terug.

We parkeren op de parkeerplaats van De Brinkhof, een evenementen-gebouw met voldoende parkeergelegenheid.
Hiervandaan gaan we op pad en lopen langs het kerkhof naar camping Langeloërduinen. Dit is het begin van het gelijknamige bosgebied.

Door het bos komen we bij een eerste picknickplaats vlak bij de N373. Hier is eventueel ook een parkeerplaats.
Via een kapotte boomschommel lopen we in een grote boog weer langs camping Langeloërduinen en dan door een park vol met vakantiehuisjes naar het monumentje uit de 2e W.O. aan de Voorsteweg.

Langs de picknicktafel op de 6-sprong naar de Achterseweg en dan rond het Schillenveen. Hier lopen ook de lange-afstand-paden van Het Groot Frieslandpad, het Drenthepad en het Jacobspad.

Langs de grens van bos en akkers gaat het naar de N373 welke we oversteken en in het bos achter camping De Norgerberg terecht komen.

Dit bospad loopt naar de ijsbaan van Norg en vanaf hier lopen we door de eerste bebouwing van Norg naar de molen Noordenveld.
Vanaf hier is het nog een klein stukje terug naar de parkeerplaats waar de auto staat.

Een leuke niet te lange tocht door de mooi omgeving van Norg.

Start en parkeerplaats in Norg

Parkeerplaats bij De Brinkhof. Voor meer informatie; https://www.debrinkhofnorg.nl

PictographCampsite Altitude 10 ft

Camping Langeloërduinen in Norg

Voor meer info over de camping; https://www.boscamping.nl

Picknickplaats

Eventueel kun je ook hier parkeren.

Bankje

Er staan genoeg bankjes langs de route om te genieten van de natuur.

Rechts het landweggetje op

Monumentje uit de 2e W.O.

Bankje met uitzicht

Even verderop staat op de zessprong een picknicktafel.

Picknickplaats op 6-sprong

PictographLake Altitude 46 ft

Schillenveen

We lopen ook weer op de route van het Drenthepad, Het Groot Frieslandpad en het Jacobspad.

Hier een stukje langs de akker

Nieuw rustbankje

PictographCampsite Altitude -37 ft

Achteringang camping De Norgerberg

PictographPanorama Altitude -3 ft

IJsbaan Norg

• Photo of jaapmarga
    jaapmarga Sep 10, 2019

Hoi Lieve WandelWesjes!

Kei leuk die wandeling bij Norg! Mijn hart gaat daar sneller van kloppen want ooit ben ik in die gemeente geboren en getogen we zijn er zelfs getrouwd! Prachtige omgeving mooie wandelpaden. Je geeft daar ook zoveel gedetailleerde informatie van dat ik denk oh dat wist ik niet! Dank jullie wel!
    Weer met heel veel plezier jullie route gevolgd!

Wicky en Erick Sep 11, 2019

Ola Overwintervrienden, we dachten al; deze plaatjes zullen jullie wel heel bekend voorkomen. Wij raken ondertussen daar ook al bekend. Het Drentepad loopt ook door dit gebied en toekomstige route's zoals Het Groot Frieslandpad en het Jacobspad kruizen ook deze prachtige streek. Graag weer tot een volgende reactie en lieve groetjes van de Wesjes.

• Hekaya Jan 7, 2020

Super leuke route Eric en Wicky, thx groetjesHenri en Katja

Wicky en Erick Jan 7, 2020

Hallo Henri en Katja, welkom bij de club zal ik maar zeggen. Leuk dat jullie ons ook volgen. Op onze eigen site kunnen jullie meerdere wandelingen vinden per land en provincie geordend. Ik hoop dat er een paar mooie bij zitten voor jullie.
    Laat het maar weten als jullie weer een mooie wandeling hebben gedaan. Hartelijke groet, Erick en Wicky.

• Photo of Maarten Pronk
    Maarten Pronk May 3, 2020

Mooi! Afwisselend, in de natuur met mooie plekjes en bijzondere paadjes. Dank! Petra en Maarten

Wicky en Erick May 3, 2020

Hallo Petra en Maarten, dank voor jullie aardige commentaar. Op onze eigen wandelsite kunnen jullie eventueel meer wandelingen vinden. Ze staan per land en provincie geordend. Hartelijke wandelgroet, Erick en Wicky.