Noirefontaine

August 15, 2012
August 2012

near Noirefontaine, Walloon Region (Belgique)

• icantgotosleep Sep 17, 2018

Zeer leuke en gevarieerde tocht. Een beetje teveel asfalt in het begin en op het einde, maar de omgeving maakt alles goed. Dit is ook de ideale tocht voor wandelaars die zich laten afschrikken door de afstand, op een rustig tempo is deze tocht voor iedereen haalbaar. In tegenwijzerzin kom je wel een paar steile, knie onvriendelijke, afdalingen tegen. Dank aan de auteur voor een bijna perfecte GPX file, enkel aan "au Hideux Moulin" is het opletten. Als je de track volgt kom je voorbij de kippen van het hotel. De kippen én de eigenaar waren niet zo gelukkig met mijn doortocht. Als je via de garage over een brug en de kippen rechts voorbij loopt kom je op een stukje gras. 50m verder kom je op een T splitsing waar je naar rechts moet. Volgens het "Groot Wandelboek Ardennen" is er net voor de ingang van het hotel directe toegang tot het pad met verschillende tekens (5, 6, 7 en 9). Ik heb dat dus gemist....Dat bewuste pad is wel één van de mooiste die ik al het gezien! Aangezien je door een lofbos loopt, lijkt het mij best dat je deze tocht in de lente/zomer doet. In de winter zal je ook wel aan je trekken komen door de vele dennewouden en de vele prachtige vergezichten. De tocht blijft tot op het einde boeien.
    Parking aan de kerk (met oorverdovende klokken!!)

• Photo of Looking4Wild
    Looking4Wild Apr 12, 2021

Heel prachtige stukken bos en mooie vergezichten, jammer van de lange stukken asfalt in en rond Noirefontaine.