Nisramont - langs de Ourthes 14km

June 15, 2014
June 2014

near Bodaimont, Walloon (Belgique)

Zondag 16-12-2007

NISRÂMONT

Een zeer mooie relatief moeilijke wandeling van een 14 km ( ongeveer 4 u) rond het meer, de stuwdam en de beide Ourthes. De wandeling is NIET geschikt voor kinderwagen en rolstoelen.
De wandeling is een luswandeling, die vertrekt aan de parking van de kleine stuw¬dam en daar ook eindigt. De wandeling is volledig bewegwijzerd.
De wandeling loopt langs het stuurmeer en de beide Ourthe's. We lopen langs een smal kronkelend pad met soms steile afdalingen en moeilijke te beklimmen hellingen.
We kunnen de Ourthe zien van op verschillende hoogtes; vlak erbij of van gans boven.
Via een smal voetgangersbruggentje steken we tweemaal de Ourthe's over.
Het laatste gedeelte van de wandeling loopt over een bergkam, vandaar kunnen we de beide Ourthe's gelijktijdig zien en tevens de parking van de "Barrage". Via een steile afdaling bereiken we terug ons vertrekpunt (parking).

• Photo of Fanid
    Fanid May 15, 2015

Pittige Wandeling wel,maar heel rustgevend

• Toxels May 18, 2015

Prachtige wandeling met enkele stevige stukjes, maar het uitzicht en de rust in de omgeving maken het de moeite waard!

• Photo of richardinge
    richardinge Jun 7, 2015

Bedankt voor het delen van deze prachtige wandeling.

• Guidob Jul 23, 2015

Heel mooie wandeling, maar genoeg bovengrondse wortels om je nek te breken.
    Dus voeten optillen.
    Ondanks dit, fantastische wandeling.

• Photo of sedentp
    sedentp Nov 15, 2015

Très belle randonnée , a faire absolument ; surtout en Automne !

• Photo of Bonita1993
    Bonita1993 Mar 19, 2016

17 maart 2016: 16,7 km in 5 uur.

Mooie wandeling met een paar stevige klimmen. Wij liepen de route en zijn wel wat mensen tegen gekomen ca. 20 personen. Je loopt over 2 leuke bruggetjes heen en je kunt heerlijk langs het water even zitten. Na afloop kun je wat drinken in een cafe.

3/5 sterren.

• Ynnad Nyref Aug 21, 2016

Really nice, an "unbelgian" landscape, a bit like a fjord

• jappie2 May 13, 2018

Leuke route. Ook populair. We zijn redelijk wat mensen tegen gekomen. Het is een uitgezette route (rood witte bordjes). Als je hem loopt zoals hier aangegeven loop je "tegen de richting in" wat prima kan. Op deze manier heb je de trappetjes naar beneden op het eind. Als je hem andersom loopt dan heb je de trappetjes aan het begin omhoog. Zeker een leuke en mooie route om te lopen.

• Photo of Mpolo
    Mpolo Jul 30, 2018

Très belle randonnée, qui monte et descend parfois abruptement. Parfois des escaliers, parfois pas où ce serait vraiment utile. Beaucoup à l'ombre, très appréciable par temps très chaud comme cet été. Bien fatigué par ces 16 km comme l'indiquait mon GPS.
    Malgré les nombreuses balises, la trace GPS est parfois bien utile à certains embranchements.
    Merci

• Photo of Mpolo
    Mpolo Jul 30, 2018

Voir mes commentaires

• Vandenberghe André Oct 29, 2018

gemakkelijke wandeling langs mooie paden en in een mooie omgeving,moeilijk!!!! tenzij je negentig jaar bent en in een rolstoel zit,in de natuur wandelen kost altijd een beetje moeite hé

• Photo of JVDE
    JVDE Sep 2, 2019

Prachtige wandeling! 10/10
    reken 5,5 uur als je wat wil rusten en van de prachtige zichten genieten. Echt de moeite waard!

• riannea Sep 14, 2020

13-09-2020 deze wandeling gedaan met mijn hond. Vroeg vertrokken vanwege het warme weer. Wandeling staat goed aangegeven, veel schaduw dus geschikt voor warmer weer en ik vond deze goed te doen maar je moet er wel wat basis conditie voor hebben.
    Ik heb de route andersom gelopen zoals hier staat aangegeven. Achteraf vond ik dat zeer prettig. Ik ben niet goed in afdalen en heb meerdere stukken gehad waarbij ik enorm blij was dat ik daar moest stijgen ipv dalen.
    Pure wandeltijd was 4 uur zonder pauze.