Nismes - www.originelewandelingen.be

Photo ofNismes - www.originelewandelingen.be Photo ofNismes - www.originelewandelingen.be Photo ofNismes - www.originelewandelingen.be

August 8, 2012
August 2012

near Nismes, Walloon Region (Belgique)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De 'minder bezochte put' in 'Fondry des chiens' werd niet gedaan omdat het onmogelijk was voor de honden.
Het pad in de laatste abannet net voor het uitzichtpunt ('dipje in het pad')werd ook geschrapt doordat pad iets te glad leek door de regen

• Tom Kix Jun 25, 2013

Thnx voor het delen van deze gpx-track. Hier ben ik, na de eerste poging, naar op zoek!! Ik heb een paar keer de foute weg gekozen en heb uiteindelijk er de brui aan gegeven.

Bedankt!!

• dendeze41 Apr 21, 2014

Paasdag 2014 gedaan. Prachtige wandeling. Alles gedaan met een chizu. Regelmatig moeten helpen ivm rotsen maar trekt zijn plan wel. :-) 2e doorwading vervangen door alternatieve brug omdat eerste doorwading toch wat te koud was. :-)
    Bedankt originelewandelingen.be en dogsfriendly.be

• fredodo Mar 22, 2015

bonjour ,
    Qui a déjà fait cette randonnée ?
    7h36 pour 17 km ca me parait beaucoup , c 'est si difficile ? il y a de l ' escalade ?

• Photo of Steffe
    Steffe Jun 16, 2017

Heel toffe wandeling . Moeilijkheidsgraad van de wandeling hangt vooral af van de weersomstandigheden. Bij regenweer kan het op sommige plaatsen heel lastig worden . Wij hebben er alvast van genoten. THX

• Eddy1966 Aug 7, 2017

Deze mooie route gelopen, maar het stukje door de steengroeve niet gedaan.
    Hier mag men blijkbaar niet meer door vanwege instortingsgevaar;
    Maar je kan er net naast naar boven lopen en aan achterkant steengroeve dan de track terug verder volgen.

• Photo of maïté
    maïté Apr 30, 2018

Très sympa et technique par contre à mon avis la traversée de la rivière ne sait se faire qu’en période de sécheresse, ce jour avec Gross pluie la veille, trop de courant surtout avec les chiens, on a du donc modifier le parcours... dommage

• marchal.ulser Aug 28, 2019

Très beau parcours mais très physique

• emma.kerstens Jul 21, 2020

Very pretty but also extremely intensive 😅

• jameq Sep 7, 2020

Heb deze wandeling op 6/09/2020 bewandeld. Op onze tocht kwamen we een boswachter tegen die ons er op wees dat wij ons op een privéterrein bevonden. Vanaf de wandeling fondry-des-chiens verlaat, loopt men via de rand van een akker een bos in. Vanaf het moment dat je langs de akker loopt tot het moment dat je de Viroin oversteekt (nabij de brug/verrekijker op de kaart) bevindt je je in een privédomein. De boswachter ziet dit liever niet gebeuren. Neem dus een andere route om tot dit punt te geraken (bv de nordic hiking paden).

WandelTracks Oct 9, 2020

@jameq : We hebben uw reactie doorgestuurd aan de maker van de route en dit was zijn reactie :
    Bedankt voor je bericht. Net na de Fondry-des-Chiens werd er een pad afgesloten en daarvoor zoek ik een alternatief. Maar voor de rest heb ik geen weet van verbodsborden op de wandeling.
    De boswachter weet beter dan wie ook dat 'privéterrein' niet betekent dat men er niet mag wandelen. De toegang is alleen verboden als er expliciete verbodsborden geplaatst zijn en het plaatsen van deze verbodsborden is aan strikte voorwaarden onderhevig.
    Het is niet onmogelijk dat de boswachter ter voorbereiding van het jachtseizoen enkele wandelaars wil ontraden om door een bepaald stuk bos te wandelen. Volgens mijn opzoekingen betreft het wel degelijk publiek toegankelijke paden, ook na oversteek van de Viroin.
    Indien je onderweg nog moeilijkheden tegenkomt, mag je het altijd laten weten!