Neufchateau - Val-Dieu (België)

March 21, 2021
April 2019

near Neufchâteau, Wallonia (Belgique)

Een prachtige wandeltocht in de Belgische provincie Luik. Deze wandeltocht start en eindigt bij een monument ter herdenking aan de 2e WO, in het dorpje Neufchateau.

Bij de start is ruimte genoeg om eventueel je wagen te kunnen parkeren. De route stuurt ons 21 kilometer de natuur in, wat zeker in de ochtend een pracht gezicht is. De vergezichten in deze wandeltocht zijn fenomenaal!

Ook komen we langs de Abdij in Val-Dieu, blijft deze tocht langs de abdij volgen en ga vervolgens links langs het meertje de heuvel op, vanaf de top van deze heuvel kan je de abdij van bovenaf zien!!

Een hele mooie wandeltocht die dwars door de natuur (weilanden en bosgebied) heen loopt. Wel moet er regelmatig een heuveltje worden beklommen wat voor de ervaren wandelaar geen enkel probleem is!

• Photo of Peter&Oakley
    Peter&Oakley Oct 9, 2021

Prachtige wandeling, ben zelf vanuit Dalhem vertrokken en jou route gevolgd.
    Mooie afwisseling van glooiend landschap tot akkerveld. We hebben genoten!!