Neontheikos Kalesi gezi/yürüyüşü |Dağa Kaçtım|

Photo ofNeontheikos Kalesi gezi/yürüyüşü |Dağa Kaçtım| Photo ofNeontheikos Kalesi gezi/yürüyüşü |Dağa Kaçtım| Photo ofNeontheikos Kalesi gezi/yürüyüşü |Dağa Kaçtım|

February 18, 2016
February 2016

near Doğa, İzmir (Türkiye)

Aioller, daha kuzeyden gelen Trakyalı kavimlerin baskısıyla 11.yy.dan başlayarak Orta Yunanistan’dan Batı Anadolu’ya doğru göç ederler. Daha çok hayvancılıkla geçinen ve Yunancayı daha kaba bir lehçeyle konuşan bu halk, ağırlıklı olarak Gediz Nehri ile Bakırçay arasındaki topraklarda kolonize olurlar. Bugünkü rotamızda yer alan Neonteikhos’u kuran Aioller de karaya çıktıkları Kyme önlerinden, bugünkü Buruncuk’un üstünde yer alan Larissa’ya yönelirler. Ancak, o çağda (İ.Ö.8 yy.lar) Larissa’da yaşayan yerli halk Pelasglar ile bir çatışma sürecine sürüklenirler. Bu durumda Aioller, Larissa’yı ele geçirmek amacıyla Buruncuk’tan yaklaşık 6 km. kadar uzaktaki; bugünkü Dumanlı Dağ’ın yamaçlarında yer alan doğal bir kale görünümündeki bir kaya kütlesinin üzerine Neonteikhos’u yani Yeni Kale’yi inşa ederler.

Yazının tümü: http://dagakactim.blogspot.com/2016/02/cukurkoy-yolundan-neinteikhosa.html