ΝΕΟΧΩΡΟΎΔΑ-ΦΡΑΓΜΑ-ΠΟΛΥΒΟΛΕΙΟ-ΥΨΗΛΗ ΚΟΡΥΦΗ-ΝΕΟΧΩΡΟΥΔΑ

Photo ofΝΕΟΧΩΡΟΎΔΑ-ΦΡΑΓΜΑ-ΠΟΛΥΒΟΛΕΙΟ-ΥΨΗΛΗ ΚΟΡΥΦΗ-ΝΕΟΧΩΡΟΥΔΑ Photo ofΝΕΟΧΩΡΟΎΔΑ-ΦΡΑΓΜΑ-ΠΟΛΥΒΟΛΕΙΟ-ΥΨΗΛΗ ΚΟΡΥΦΗ-ΝΕΟΧΩΡΟΥΔΑ Photo ofΝΕΟΧΩΡΟΎΔΑ-ΦΡΑΓΜΑ-ΠΟΛΥΒΟΛΕΙΟ-ΥΨΗΛΗ ΚΟΡΥΦΗ-ΝΕΟΧΩΡΟΥΔΑ

December 12, 2020
December 2020

near Neochoroúda, Central Macedonia (Greece)

Πρόκειται για μία διαδρομή που επισκέπτεται τα περισσότερα από τα σημαντικά σημεία ενδιαφέροντος που μπορούμε να συναντήσουμε στην ευρύτερη περιοχή του όρους Σιβρή. Πιο συγκεκριμένα ξεκινάμε την πεζοπορία μας από τον δρόμο που μας οδηγεί στο εξωκλήσι της Αγίας Παρασκευής και αφού το επισκεφθούμε συνεχίζουμε στον ίδιο δρόμο που μας οδηγεί στο "Μεγάλο φράγμα της Νεοχωρούδας" με τον μικρό ταμιευτήρα νερού. Αμέσως μετά το φράγμα συναντάμε ποδηλατικό μονοπάτι στα αριστερά που το ακολουθούμε. Διασχίζουμε το ρέμα της Νεοχωρούδας και βγαίνοντας στον δρόμο που πηγαίνει προς την δασική θέση Πολυβολείο, τον διασχίζουμε αφού διαγώνια δεξιά διακρίνουμε μονοπάτι το οποίο και ακολουθούμε. Αυτό μας οδηγεί πολύ παρακάτω στον δασικό δρόμο που διασχίσαμε προηγούμενος, και στρίβουμε δεξιά σε αυτόν με κατεύθυνση προς το Πολυβολείο. Φτάνοντας στους πρόποδες του υψώματος του Πολυβολείου στρίβουμε αριστερά σε μονοπάτι που μας οδηγεί στην κορυφή του υψώματος με το πέτρινο πολυβολείο. Γρήγορη ξεκούραση και συνεχίζουμε από μικρό μονοπάτι που κατηφορίζει από την άλλη πλευρά του υψώματος στον χωματόδρομο που περνά δίπλα από το μικρό βουνό. Στον δρόμο στρίβουμε δεξιά και σε μερικά μέτρα αριστερά στον χωματόδρομο που κατευθύνεται προς το δημοτικό αναψυκτήριο. Σε πολύ λίγο στον καινούργιο δρόμο βρίσκουμε στα δεξιά μονοπάτι που κατηφορίζει προς το πλατό που βρίσκεται παρακάτω το οποίο και ακολουθούμε. Φτάνοντας σε δασικό χωματόδρομο τον διασχίζουμε και πάμε στο πλατό, στην αριστερή άκρη του οποίου υπάρχει το χτιστό προσκυνητάρι του Προφήτη Ηλία. Μετά ακολουθούμε τον δρόμο που πηγαίνει προς το φράγμα της Νεοχωρούδας. Λίγο μετά την διασταύρωση με το μονοπάτι που μας ανέβασε στην δασική θέση Πολυβολείο συναντάμε στα αριστερά μας κατηφορικό μονοπάτι που θα μας οδηγήσει στο κέντρο της κοιλάδας, εκεί που βρίσκεται ποτίστρα. Μετά καταλήγουμε ακολουθώντας χωματόδρομο στους πρόποδες της ΥΨΗΛΗΣ ΚΟΡΥΦΗΣ σε διασταύρωση που στην απέναντι πλευρά βρίσκεται μονοπάτι που ανηφορίζει προς την κορυφή και σχετικά σύντομα φτάνουμε σε αυτήν. Στην συνέχεια ακολουθούμε από την κορυφή ΥΨΗΛΗ ΚΟΡΥΦΗ την βορειοανατολική ράχη φτάνοντας μέχρι το χείλος του εγκατελλειμένου "μεγάλου νταμαριού της Νεοχωρούδας". Αφού θαυμάσουμε το τοπίο στρίβουμε τελείως αριστερά και κατηφορίζοντας σε μικρό μονοπάτι και χάνοντας ελαφρά υψόμετρο βγαίνουμε στην ράχη που βρίσκεται στην άκρη του πευκοδάσους το οποίο και έχουμε στα δεξιά μας. Λίγο προτού συναντήσουμε τα πρώτα σπίτια της Νεοχωρούδας στρίβουμε δεξιά στο δάσος για να αποφύγουμε ιδιαίτερα επιθετικά σκυλιά και καταλήγουμε στον χαλικόδρομο μεταξύ δάσους και οικισμού τον οποίο και ακολουθούμε. Φτάνουμε στην είσοδο του παλιού λατομείου και εκεί στρίβουμε αριστερά σε μεγάλο μονοπάτι που κινείται κατηφορικά προς τον οικισμό. Βγαίνοντας στον οικισμό στα διαγώνια δεξιά διασχίζουμε πάρκο που μας οδηγεί στην αρχή του δημοτικού σχολείου Νεοχωρούδας. Στο τέλος των σχολικών εγκαταστάσεων βρίσκεται η διασταύρωση με τον δρόμο για την Αγία Παρασκευή, εκεί που ξεκίνησε και η διαδρομή και είναι το σημείο που θα την ολοκληρώσουμε.