Neméa:Πολύφεγγους-Το βουνό της Παναγίας

Photo ofNeméa:Πολύφεγγους-Το βουνό της Παναγίας Photo ofNeméa:Πολύφεγγους-Το βουνό της Παναγίας Photo ofNeméa:Πολύφεγγους-Το βουνό της Παναγίας

September 22, 2023
September 2023

near Neméa, Peloponnese (Greece)

Neméa:Κάστρο-κορυφή Πολύφεγγους
●Περιγραφή
Παναγία του Βράχου - Πυροσβεστική - ΑγιοςΤρύφωνας- Ασκηταριό - Σπηλιές - Κάστρο-κορυφή Πολύφεγγους
Η πεζοπορία μας ξεκινάει από την Παναγιά του Βράχου. Αφού επισκεφθούμε την Παναγιά, ακολουθούμε για λίγο την άσφαλτο. Στο ύψος της Πυροσβεστικής μπαίνουμε αριστερά στο μονοπάτι και ακολουθούμε τα εμφανή κόκκινα σημάδια μέχρι τον Άγιο Τρύφωνα. Από εκεί ακολουθώντας το ανηφορικό μονοπάτι-κόκκινη σήμανση- φτάνουμε στο Ασκηταριό και στη συνέχεια Κάστρο-κορυφή Πολύφεγγους.
(Σε δύο σημεία στο μονοπάτι και για να ανέβουμε στο Ασκηταριό υπάρχουν σχοινιά υποστήριξης)
Επιστροφή από την ίδια διαδρομή με μια μικρή παραλαγή, στο ξέφωτο μετά τα βράχια, ακολουθούμε τα κίτρινα σημάδια για λίγο...
Ενδιαφέρουσα ανάβαση, άγριο και επιβλητικό τοπίο, σπήλαια, πολύ ωραία θέα από την κορυφή!!!
Μετέωρα της Νεμέας...

Παναγία του Βράχου

Η Παναγία του Βράχου: Η Παναγία του Βράχου είναι κάτι μοναδικό. Σε ένα γεωμορφολογικό κομμάτι που προσομοιάζει των Μετεώρων, ένα μικρό σε μέγεθος, αλλά εξαιρετικά συμπυκνωμένο μοναστηριακό συγκρότημα. Βρίσκεται γαντζωμένο από το 1631 στον κατακόρυφο βράχο του Πολυφέγγους. Μονή απέχει από τη Νεμέα μόλις ένα χιλιόμετρο. Ο δρόμος μας φέρνει στη λιθόκτιστη, τοξωτή είσοδο, από την οποία μπαίνουμε στην στενή αυλή, έχοντας πάντα «δίπλα» μας το βράχο. Δεξιά και αρκετά ψηλά βρίσκονται τα κελιά και το Καθολικό της Μονής, ενώ στην άκρη της αυλής υπάρχει ένα ημιερειπωμένο, διώροφο κτίσμα. Στον τοίχο του, προς τον γκρεμό υπάρχουν πολεμίστρες. Κοντά στην είσοδο η πέτρινη σκάλα με τα 70 σκαλοπάτια της και τις πολλές στροφές, ανεβαίνει κατακόρυφα το βράχο και καταλήγει σε μικρό πλακόστρωτο εξώστη, εδώ προστατευόμαστε από τείχος κι αυτό με πολεμίστρες. Στο μέσο του υψώνεται πετρόκτιστο αψιδωτό κωδωνοστάσιο. Στην άλλη άκρη του εξώστη υπάρχει ο ναΐσκος της Παναγίας. Χαρακτηρίζεται ως Παναγία του πάθους.

Μονοπάτι

Πέρασμα

PictographCave Altitude 1,901 ft

Ασκηταριό

PictographCave Altitude 1,872 ft

Mountain pass

Κάστρο-Κορυφή Πολύφεγγους

Κάστρο Πολυφέγγους ή Κάστρο Αγίου Γεωργίου είναι Φράγκικο κάστρο σε εντυπωσιακό βραχώδες ύψωμα λίγο πιο έξω από τη Νεμέα Κορινθίας προς νότο. Ήταν από τα κάστρα που ήλεγχαν την Κοντοπόρεια Οδό δηλαδή τη δίοδο από την Κορινθία προς την Αργολίδα. Ήταν ένα από τα κάστρα της Καστελλανίας Κορίνθου, όπως ο Ακροκόρινθος, το Αγιονόρι, το Σοφικό, ο Άγιος Βασίλειος κ.ά