Neixament de la Muga - Puig de la Llibertat.

Photo ofNeixament de la Muga - Puig de la Llibertat. Photo ofNeixament de la Muga - Puig de la Llibertat. Photo ofNeixament de la Muga - Puig de la Llibertat.

September 11, 2020
September 2020

•   4.5 2 Reviews

near Vila-roja, Occitanie (France)

Avui Diada 11 de setembre, es tenía que fer alguna cosa una mica reivindicativa pel poble català.
Hem decidit visitar el Puig de la Llibertat per la connotació del seu nom.

No, no es un dels "cents cims", ni te l'anomenada d'altres cims, que tot i ser relativament petits, tenen ben guanyada fama... El Bassegoda, Tossa d'Espinau, el Mont... Però tot i així... Pel seu nom, ha ences la nostre curiositat per visitar-lo... I així s'ha fet.
Buscan a la Wikipedia, he vist que es localitzaba molt proper al Pla de la Muga i les Torres de Cabrenys, més amont de Coustoges, territori que ja he visitat més d'un cop.
A l'hora de buscar ruta per aquest cim, he tingut dificultats per trobar-ne.
No més una de data 16/01/2016, que al final no pasaba pel cim, si no per el costat i per una ruta absolutament enverdisades i impracticable...L'Autor , un tal Baby en el seu moment crec que ja deuria haber tingut treballs per pasar-hi.
Tot i així, hem arribat a fer aquest petit i modest cim, amb dificultats, i un cop arrivat al cim, sorpresos de que el bosc, que ocupa tota la montanyà, cim inclòs, no permetia gaudir de unes vistes que a ben segur haguéssim disfrutat de tenir alguna clariana.
Tot i així, els boscos, la geologia de la zona, de gran bellesa han permès gaudir d'un gran dia.
Per acostarnos al punt de sortida, no te massa dificultat.La veritat es que el Google Maps, asociat a Wikiloc, ens hi a portat sense problemes.
Agafem de bon inici la carretera nacional per anar a la Jonquera. Trenquem a l'esquerra per dirigirnos cap Massanet de Cabrenyis , Tapis a continuació i aixi arrivem a France, elo primer poble Coustoges, l'atravesem i seguim direcció a Sant Llorens de Cerdans.
A mig cami, uns 6 o 7 quilometres mes aval , a la altura de la Farga de Dalt, girem a l'esquerra i agafem la via D3A direcció al resort Domaine de Falgos.
Quasi a tocar l'entrada, trobem un caminet que baixa fins una explanada o podem aparcar sense problemes. Aquest es el punt de sortida de l'excursió d'avui.

A la dreta

PictographFauna Altitude 3,560 ft

Camí del neixament de la Muga

PictographFauna Altitude 3,658 ft

Grebol en abundancia.

Cumál amb riera

Mirador del neixament de la Muga

Golf de Roses al fons

Photo ofPanorámica des de el mirador de la MUGA Photo ofPanorámica des de el mirador de la MUGA Photo ofPanorámica des de el mirador de la MUGA

Panorámica des de el mirador de la MUGA

PictographRiver Altitude 3,856 ft

Una botánica escepcional

Camí de tornada

• peproser Sep 15, 2020

Excelent descripció! Com totes les teves rutes.
    Bon motiu!

• Photo of Josep del Rio Garriga
    Josep del Rio Garriga Sep 15, 2020

Gràcies pel teu comentari, Josep!

• Photo of Dolmendez
    Dolmendez Nov 9, 2021

Sencilla ruta, preciosa fageda y descubrir La Muga, hoy, es una lástima, esta seca, gracias.

• Photo of Josep del Rio Garriga
    Josep del Rio Garriga Nov 9, 2021

Moltes gràcies per la teva valoració.
    A veure si els propers dies ens porten la pluja que tan necessitem.