Negrelos - Travanca de Lagos - Andorinha

Photo ofNegrelos - Travanca de Lagos - Andorinha Photo ofNegrelos - Travanca de Lagos - Andorinha Photo ofNegrelos - Travanca de Lagos - Andorinha

December 5, 2018
December 2018

near Negrelos, Coimbra (Portugal)

Rondwandeling met verrassende momenten zowel natuur als cultuur.
Onze standplaats is Vila Nova de Oliveirinha, daarom parkeren wij in Negrelos waar de route doorheen loopt.

Hier is gelijk al een leuke kapel en een kruisbeeld. Uit het dorp lopen we door gedeeltelijk gekapt bos na de brand waar alweer nieuwe boompjes de kop opsteken. Het zal echter nog een hele tijd duren voordat de enorme brandschade herstelt is en er weer redelijke bomen staan.

In Travanca de Lagos is een leuk pleintje met kerk, mooie klokkentoren, kruispaal en fontein met goudvissen.

Op weg naar Andorinha gaat het door een groene vallei met giga rotsbolders en mooie vergezichten.
In het dorp zelf gaat de route over een raar paadje maar dan kom je langs 2 oude autootjes die er zeker al 30 jaar staan en er niet uitzien dat ze ooit nog wegrijden.

Op de weg terug naar Negrelos passeren we een rots die eruit ziet als een rodeopaard, uiteraard spelen we even alsof we rodeoruiter zijn.
Ook beklimmen we het betonnen merkteken van de heuveltop.
Steken we gelukkig zonder natte voeten een riviertje over en na een laatste klimmetje staan we weer bij de auto.

Alles overziend waren het bijna 15km wandelplezier ondanks de schade in de natuur.

PictographCar park Altitude 1,351 ft

PictographReligious site Altitude 1,356 ft

PictographInformation point Altitude 1,454 ft

PictographReligious site Altitude 1,442 ft
Photo ofKerk en pleintje van Travanca de Lagos Photo ofKerk en pleintje van Travanca de Lagos Photo ofKerk en pleintje van Travanca de Lagos

Kerk en pleintje van Travanca de Lagos

PictographReligious site Altitude 1,424 ft

PictographFountain Altitude 1,371 ft

PictographTree Altitude 1,431 ft

Rotsruine en parasolden

PictographCar park Altitude 1,325 ft

Deze staan er al een tijdje

Haan en kruissteen

De Portugese haan als windwijzer en een kruissteen als hekpaal.

PictographRiver Altitude 1,215 ft

• wallybos Dec 7, 2018

ook heel leuk, mooie en grappige foto's. Vooral de 'kurkgalgen' vond ik apart

Wicky en Erick Dec 7, 2018

Hallo Wally, Deze bewoner is misschien wel terecht kwaad op het regime hier. Het is ook niet niks wat er allemaal verbrand is, maar heel langzaam komt de natuur weer op gang.