← Part of Wandelen in Gooi en Vechtstreek e.o. wandelingen

Nederhorst den Berg - Ankeveen - rond Spiegelplas en Horstermeer

Photo ofNederhorst den Berg - Ankeveen - rond Spiegelplas en Horstermeer Photo ofNederhorst den Berg - Ankeveen - rond Spiegelplas en Horstermeer Photo ofNederhorst den Berg - Ankeveen - rond Spiegelplas en Horstermeer

April 13, 2016
April 2016

near Overmeer, Noord-Holland (Nederland)

Mooie route, deels over onverharde paden.
De Dammerkade is vaak slecht begaanbaar en erg moerassig. Het stukje vanaf de sluis tussen de Vecht en de Spiegelplas heb ik daarom deze keer over het verharde Googpad gelopen, met daarna een doorsteekje over boomstammetjes (foto 3) om op het vervolg van de Dammerkade te komen.
Alternatief is op het verharde pad blijven en over het Bergse Pad naar Ankeveen.

Halverwege de Vreelandseweg, de grasdijk van Natuurmonumenten aan de oostzijde van de Horstermeer, kan je met hulp van een ijzeren klimpaal over het prikkeldraad (zie de laatste foto). Onderweg op deze dijk loslopende schapen met lammetjes.

Gelopen tijd inclusief lunch in Ankeveen, bij Lekr.
Meer horeca in Ankeveen en Nederhorst den Berg. Onderweg ook verschillende bankjes gezien.

Honden aan de lijn mogen op de dijk van Natuurmonumenten, op sommige stukken weiland zijn ze niet welkom.

• Dick Haasnoot Apr 18, 2021

Mooie afwisselende route.

• Photo of lucien_hiking
    lucien_hiking Jul 31, 2021

Heb de route vandaag 31/7 gelopen. Ging die dijk ook op met de schapen. Maar in de buurt van die uitkijk post kon ik niet verder alles was met hekken en schrikdraad afgezet. Volgens de gps moeten we oversteken door een sloop gelukkig droog. Door het riet en lange gras richting molen. Daar zag ik dat toegang verboden is! Wellicht kunt u beter de route verwijderen?