Navarino Free4Catalonia / Puerto Williams-Laguna de los Bronces

Photo ofNavarino Free4Catalonia / Puerto Williams-Laguna de los Bronces Photo ofNavarino Free4Catalonia / Puerto Williams-Laguna de los Bronces Photo ofNavarino Free4Catalonia / Puerto Williams-Laguna de los Bronces

37 minutes
December 28, 2018
December 2018

•   5 2 Reviews

near Puerto Williams, Region of Magallanes (Chile)

Ruta realizada per Miquel (República de Catalunya) i Julien (Alemanya) per el Valle de los Bronces, sense cap camí marcat, com és habitual, i que transcorre per boscos molt densos i fangars (turba), passant per la part dreta (est) del riu. La ruta enregistrada comença en el camí que va cap a la cascada de los Bronces, però enlloc de trencar a l'esquerra continua recte seguint un camí de vaques (algunes vaques de Navarino són salvatges i poden arribar a llocs de difícil accés! XD)
Tot seguit trenca a l'esquerra (nord) i comença a enfilar-se per un bosc. S'arriba a una zona oberta i humida per endinsar-se en una vall molt frondosa on avançar pot resultar molt feixuc en alguns trams d'arbres caiguts. Es creua el riu abans d'arribar al salt d'aigua que, a falta d'un nom oficial anomenarem Salt Llibertat presos polítics ;)
Es supera un últim tram dret amb vistes al salt fins a la Laguna de los Cobres, on hi ha una castorera amb el Cerro Róbalo a l'esquerra i vistes a Los Dientes. Si es disposa de tenda es pot arribar fins a la Laguna Martillo i allà tornar per el Paso Virgínia (dreta) o cap al Llac Windhold.
La tornada la vam realitzar més aprop del riu però al final també es va complicar.
Tècnicament un mai es pot perdre ja que no hi ha camí, però no està de més tenir GPS, mapa, brúixola, etc... per seguir un rumb "lineal".
Recordar que el clima és imprevisible i canviant, amb tormentes de neu fins i tot a l'estiu, i que no s'ha de menystenir mai les alçades dels cims.
El bosc és el típic de l'illa, primigeni, salvatge i molt verge, on abunden lengas, ñires, guindos, calafates, michays, orquídies blanques i grogues, chauras, etc...
Vam sortir de Puerto Williams a peu (7km més de pista x 2) però és possible fer dit...sempre i quan passi algú! :)
Free4Cat!! //*\\

PictographPhoto Altitude 765 ft

PictographPhoto Altitude 788 ft

PictographPhoto Altitude 906 ft

PictographPhoto Altitude 940 ft

PictographPhoto Altitude 969 ft

Castorera

• antantromrom Dec 28, 2018

Molt guapa!!! Obrint nous horitzons!!!

• Photo of Jordi Solé Virumbrales
    Jordi Solé Virumbrales Dec 28, 2018

Buena ruta para entrenar tècnica de ascenso... Miquel és un experto montañero con amplia experiéncia en trekings i Cimas salvajes...